Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

viernes, 20 de febrero de 2009

Bistec amb curri

*
Encara no havia pogut participar a esta magnífica pàgina que molta gent ja coneix: HECHO EN MI PROPIA COCINA. Cada mes proposen un ingredient el qual ha de sortir a la recepta que la gent envia. Una iniciativa molt interessant a la qual vos animo a participar. I este és la meua recepta que envio.
*

*

*
Ingredients:
  • 4 bistecs de vedella (jo els he tallat a trossets)
  • 4 cullerades de poma ratllada (jo he posat una poma sencera)
  • 1 culleradeta de curri en pols
  • 1 culleradeta de farina
  • 150 cc. d'aigua
  • oli
  • sal

Nota per a celíacs: la farina potser Maizena per exemple i el curri d'una marca que sigue apta. Per acompanyar no és apte el cus-cús.

Elaboració:

  1. Es posa l'oli a la paella i s'hi fan els bistecs 1 minut per banda.
  2. Es treuen i s'hi posa la poma ratllada.
  3. Quan agafa color, s'hi posa la farina, el curri i l'aigua.
  4. Quan la poma es tova i el suc reduït, s'hi tornen a posar els bistecs.
  5. Es poden acompanyar amb arròs, cus-cús, etc.

Bon profit!

Recepta extreta del llibre "Bistecs i carns" de Mariona Quadrada

*

8 comentarios:

Jordicine dijo...

M'agrada el curry amb bogeria!!! Un petó, Bajoqueta

Assumpta dijo...

Has dit "poma", has dit "pomaaa" jeje
Ja no dius masana!! :-))

T'estas tornant de Barcelona jeje

bajoqueta dijo...

Jordi: jajaja pos ale agafa'n una mica si vols. bon finde!

Assumpta: jajaja tenia gana què passa??? i a sobre m'havia de fer lo dinar, que este plat tant bo no me'l podia menjar snif. Encara no he trobat cap curry apte per mi.
I que sapigues que mai vaig estar empadronada a Barcelona, lo meu va ser visto i no visto ;)

Boirina dijo...

Quin problema té el curry? No sabia que portés farina, ni que les espècies tinguessin gluten. De qualsevol manera, has provat a fer-ho amb les espècies per separat enlloc de fer servir el curry mesclat i en pols? També tens l'opció de mesclar i moldre tú mateixa les espècies.

Una variació per fer-lo una mica més autèntic:

Enlloc de començar amb la poma, posa ceba picada, gingebre fresc picat i all picat i sofregeix. També hi pots posar una mica de cúrcuma, comí en pols, un pebre de cayena i un trosset de canyella (això ja és mig curry). Després pots afegir la poma i, si vols una salsa més untuosa, hi pots posar iogurt natural o pasta de coco (encara que crec que amb la poma millor el iogurt). Més endavant pots afegir un poc de cardamom.

OLLES I SOMRIURES dijo...

Espectacular recepta, no?
Salut!!!!!!

bajoqueta dijo...

Boirina: no porta farina ni gluten, és simplement pel tema de la contaminació a la fàbrica on molen les espècies. No sempre és perquè haiguen afegit gluten. Crec que ja te va estranyar quan la màquina de fer pa, per desgràcia és així i mentre no trobe un curri apte o no ne menjo o com tu dius me'l faig jo.

M'agrada la teua recomanació, segur que queda molt més potent :) De vegades ja ho he provat a fer amb més ingredients, el pollastre per exemple, però d'esta manera agrada a tothom. Si trobo los ingredients adeqüats un dia ho provo amb llet de coco que mai ho he fet. Segur que li dóna un gust boníssim

Olles: home espectacular no sé... però bona diu bajoqueto que ho estava molt :)

Boirina dijo...

Compte! Que no és el mateix llet de coco que pasta de coco. La pasta de coco fa que la salsa es mantingui espessa. La llet l'aclareix una mica.

Potser podries provar de comprar el curry d'alguna marca índia de debó. Si és molt amb alguna cosa és amb llentia o amb cigró, que són les farines que fan servir per allà.

De qualsevol manera, si vols puc investigar proporcions d'espècies perquè te'l puguis moldre tu mateixa. Només cal que ho diguis.

Hmmm... se'm nota que m'encanta el curry? ;)

bajoqueta dijo...

Boirina: apuntat apuntat :) M'havia confós. Mai he fet res amb pasta de coco. Uix d'una marca índia de debó crec que encara me fiaria menys jajaja. Però si no trobo cap marca provaria de fer-lo jo. De tota manera m'han dit una marca que potser ho és.
Si veig que no la trobo t'aviso i m'expliques bé com ho fas.
No se't nota no que t'agrada el curri jajaja
gràcies!