Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

miércoles, 28 de octubre de 2009

Llet condensada

.
*
Havia de fer un postre amb llet condensada, però no estaba segura de quina marca podia pendre. Vaig recordar que havia vist la recepta per algun lloc. Així que vaig decidir-me a fer-la. No és gens difícil, i es fa ràpid. Podeu fer-ne i guardar-la en potets per quan la necessiteu.
.
Als dos blogs on la vaig vore són: "FOOD & COOK" que vos recomano de visitar per les magnífiques receptes i fotos que hi ha, i l'altre "A EL RINCÓN DE COCINAR" on trobareu moltes idees de receptes molt fàcils.
*
Ingredients (surten dos pots com el de la foto, són de Nutella per fer-vos una idea):
  • 200 g. de llet sencera o descremada en pols
  • 300 g. de sucre
  • 150 ml. d'aigua
Nota per a celíacs: la llet en pols de marca apta.

Elaboració:

  1. En un cassó posar l'aigua, el sucre i la llet en pols.
  2. Anar removent aproximadament uns 10 minuts. No ha de bullir mai! Ha de quedar una textura cremosa i una mica densa. Al refredar-se queda més espesa.
  3. Posar la llet en pots on la guardarem.
  4. Si no la consumim en uns dies, podem posar-la al bany Maria com qualsevol altra conserva.

Si teniu Thermomix, estan les instruccions als dos blogs de com fer-ho.

Bon profit! I cuidadín que això engorda que no veas :)

Recepta extreta dels blogs:

.

16 comentarios:

Unknown dijo...

No te lo creerás, pero sólo encuentro leche en polvo en un super y desde hace bien poco, se podría hacer con leche normal,sin ser en polvo?, probaré las dos, molt bona recepta, amb lo bona que és, i si la menges amb ganes no engreixa res de res,jaja, ilusa de mí,jaja. Besitos

Vanesuky dijo...

Quina bona recepta!!La trobo molt fàcil i molt útil!!

Gràcies maca.

Petonets preciosa.

Vanesuky.

Eva Flores dijo...

fer llet condensada cassolana és de les coses que encara tinc pendents.
però ha de ser tan bona...
a veure si m'ho poso.
pt!

ANNAFS dijo...

Mmmm... sens dubte provaré de fer-la.El meu marit només pren tallat amb llet condensada. Un al matí i un altre al vespre. A ell no li engreixa, però.

Mònica dijo...

No m'havia plantejat mai que es pogués fer a casa la llet condensada. El meu fill mitjà li encanta i sempre en tinc (de la comprada). A veure si la faig!!
Mònica

maragda dijo...

Què feliç que em fas amb aquesta recepta! m'agrada molt tallar madalenes pel mig i muntar-hi llet condensada, el millor antidepressiu per a una tarda grisa, plujosa i melancòlica.

En prenc nota, bonica, molts besets!

PD: no m'oblido de tu... la recepta promesa la faré aquesta setmana, li enllustraré les sabatetes i la faré caminar la setmana que ve..., el dia de Sant Carles

Gemma dijo...

Ostres, no hauria dit mai que es pogués fer llet condensada casolana... Així t'assegures que sigui apta per a celíacs ;)

May dijo...

Que boooooo!!! no sabia que hacer leche condensada fuera tan facil, que peligroooo. Gracias por la receta!!! MAYKA

Ernestina tina777 dijo...

Gracias por poner mi enlace en tu receta, verdad que esta riquisima, en casa gusta mucho.

Besos.

Deric dijo...

Què fàcil!!! I que bona!
Ara, però, se'm presenta un problema: no tinc cap pot de Nutella i no sé de quina mida són!
;)

bajoqueta dijo...

Elvira, ala que fuerte! hemos encontrado algo que no tienes en Suiza jajaja. Si me tocas como AI te regalo unos paquetitos! Aquí es fácil de encontrar,está en muchos supermercados. Yo nunca había utilizado, pero ahora en algunos panes que hago me he acostumbrado a poner. I amb tu ja no sé si parlar castellà o català. No engreixen les coses que menges amb ganes? Serà al nord, aquí al Mediterrani si :(

Vanesuky, jo tampoc m'ho creia quan la vaig fer... dic algo passarà i quedarà malament, però no! Un potet el vaig donar i em van dir que estava boníssima :)

Eva: Pos mira és la mar de fàcil, així que no cal que tardes tant ;)

Anna, home si te prens només amb un cafè suposo que no, però hi ha gent que se la menja a cullerades jajaja. (Jo ho feia fa molt temps quan tenia bajons de sucre).

Mònica, prova a fer-la a vore si li agrada. Hi ha coses que fer-les a casa és un rollo perquè donen molta feina, però crec que no és el cas d'esta llet, és ràpida de fer :)


Maragda, llèpola! jajaja. Amb ma mare fa molts anys l'antidepressiu eren les maries amb mantega i sucre dins. No t'olvides de mi i fes-me unes mandonguilletes ben bones :)

Gemma, és tot un misteri això de la cuina, acabes fent coses que mai t'imagines :)

Mayka, ja saps pues a fer-la que segur que et queda molt bona :)

Ernestina: Me gusta siempre poner de dónde viene la receta así la gente acaba conociendo más blogs, y de paso doy las gracias a la persona a quién se la he copiado :)

Deric, ja te fotré jo, sempre trobes alguna pega jajajajaja. A vore, el pròxim dia que vaigues al super te'n vas a la secció xocolata i busques la Nutella per fer-te una idea. Ara no sé exactament quan cap... però diria que és una mica més grandet el potet de Nocilla :)

La Taula d'en Bernat dijo...

Aquesta recepta ens agrada fins i tot als que no som celíacs i la llet condensada casolana és tota una currada... Una recepte autèntica, autèntica!

La cuina vermella dijo...

La teva llet condensada te una pinta espectacular, m'encanta, el que passa és que no en podrè fer perquè si no ens la menjarem tota en una sentada!!! molts petons.

bajoqueta dijo...

Anna, no és gens difícil de fer, només has d'anar en compte que no bulli i ja està :)

Vermellets, jajajaja. Per a un finde vaaaa per menjar sucant galetes :)

Mercè dijo...

Caram, que fàcil no?? I sempre l'anem a comprar al super! :S
Gràcies per la recepta!! :)
Petons!

bajoqueta dijo...

Mercè, pos sí, és la mar de fàcil per si un dia no volem comprar-la :)