Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

domingo, 7 de junio de 2009

Llenties amb hortalisses

*
*
Ja fa caloreta per este plat, però se m'havia quedat perdut entre tanta recepta. I potser algú té fred encara que estem a quasi 30 graus...
*
Ingredients (4 persones):
  • 250 g. de llenties pardines
  • 1 carbassó
  • (1 tall d'api)
  • 2 carlotes (pastanagues)
  • 1 ceba
  • 2 grans d'all
  • 1 culleradeta de pebrot vermell dolç
  • oli d'oliva
  • sal i pebre

Nota per a celíacs: anar en compte amb el pebrot vermell dolç, al Mercadona hi ha sense gluten.

Elaboració:

  1. Rentar les llenties, disposar-les en una cassola i cubrir-les amb aigua abundant. Tapar-les, bullir-les i coure-les a foc molt suau, fins que estiguen tovetes però senceres. Escurrir-les i reservar 2 cullerades del brou de cocció.
  2. Rentar i tallar lo carbassó en rodanxes fines. Tallar la tija del api, retir-li los filaments grossos i tallar-lo a trossets. Pelar i tallar les carlotes en rodanxes.
  3. Picar finament la ceba i los alls, i sofregir-los en una cassola amb un parell de cullerades d'oli calent, fins que comencen a agafar color. Afegir lo pebrot i fregir-lo un moment, removent constantment.
  4. Afegir les hortalisses preparades i un cullerot del brou reservat. Salpebrar i coure 15 minuts, removent de tant en tant.
  5. Incorporar les llenties escorregudes i la resta del brou reservat, rectificar de sal, tapar la cassola i continuar la cocción 10 minuts més. Servir calent.

Bon profit!

Recepta extreta de la revista LECTURAS

*

13 comentarios:

Assumpta dijo...

Mira, Bajoqui... jo, fred, el que es diu fred, no és que en tingui, però GANA!!... sempre tinc gana. Així que porta aquestes llentietes que no es facin malbé :-))

Ja has anat a votar? :-)

Assumpta dijo...

B & G vol dir Bajoqueta i Glutoniana?... jajaja tens cada cosa!!

A peu coix. Núria Sagués dijo...

A mi em servirà, de llenties en faig un cop a la setmana i miro de fer-les de diferents maneres.
Ja t'ho expliaré

Mercè dijo...

Amb el teu permís, aquesta la guardarem per a la tardor! ;) Ara preferim les amanidetes que així fresquetes vénen més de gust! :)
Petons!

Jordicine dijo...

Les llenties em superen! Potser és la cosa de menjar que m'agrada menys. Ja ja ja. Pwetons.

Eva Flores dijo...

a mi m'agrada menjar llenties tot l'any i així amb verduretes encara més!!!
pt!

bajoqueta dijo...

Assumpta: les vaig fer la setmana passada que ja feia caloreta... però encara així estaven igual de bones :)
Vaig votar al partit."bajoquetes per a tots" jajajaja
B&G és la nova marca jajajaja. És que sinó tinc que arreglar les fotos dues vegades... i tinc moltíssima feina, així amb una vegada ja faig :)

A peu coix: jo també ne menjo bastantes, bueno llegums en general, que necessito tot lo ferro del món :) Ja ens contaràs alguna recepteta teua.

Mercè: la setmana que ve us poso una amanida de llenties molt bona!

Jordi: a mi no m'entusiasmaven abans, però ara m'encanten cuinades de totes les maneres :) També tinc coses que no m'agraden, al·lucinaries...

Eva: esta recepta si no la menjes totalment calenta a l'estiu jo igual la faig.... estava molt bona :)

ANNAFS dijo...

Hola!
Mira que jo sóc fredolica de mena i ara torna a fer fesqueta aquí al Berguedà.Així que no m' aniria malament aquest platet de llenties...
ptns.

Assumpta dijo...

M'agrada molt B&G!!!

Ara podries posar... B&G&365 ;-))))

bajoqueta dijo...

Anna: ja sabia jo que algú encara menjaria així calentet :)
Ara m'envies un mail amb la teua adreça que pujo, aquí fa molta calor!


Assumpta: home no, que los 365 no tenen res a vore amb la cuina jajajaja. Ells són un món a banda :)

Margarida dijo...

A mi m'agraden tant les llenties que en menjaria tot l'any. Això sí, a l'estiu les deixaria reposar una mica abans de menjar-me-les perquè no estiguessin tan calentes, però a casa consideren que és un menjar per quan fa fred.
Original la teva recepta. Pebrot dolç és pebre vermell dolç, oi? Suposo que el poses per donar-li una mica de color, perquè veig que no hi poses tomàquet.
Jo sóc avorrida i sempre les faig de la mateixa manera.
Petons.

MªJose-Dit i Fet dijo...

Ummm a mi m´encanten les llenties, i les preparo molt semblants a tu, així és com m´agraden a mi encara que faci caloreta...petonets

bajoqueta dijo...

Margarida: si en faig a l'estiu ni molt menys les menjo tant calentes sinó te dóna un patatús jajaja.
Sí, pebrot dolç és vermell dolç. Vaig a canviar-ho, potser s'entendrà millor. El vaig posar perquè ho posava a la recepta jeje.
Pos mira ara pots variar i fer-les diferents.

Maria José: aquí 3 ó 4 que acabarem suant amb tanta llentia calenta :)