Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

miércoles, 29 de julio de 2009

Amanida de llenties II

*

*
L'altre dia ja vaig posar-vos una altra amanida de llenties, vos poso aquesta també per si voleu anar variant. Esta recepta la vaig trobar al blog de Mercè, Cuina per llaminers, que cosa rara va posar una amanideta. Sempre dic que sembla que a casa seva només es menjen els magnífics postres que fa. Però no, també menjen amanides fresquetes de tant en tant, la resta de l'any només mengen pastissos i pastissos :)
*
Ingredients (2 persones):


  • 200 g de llenties
  • 1 fulla de llorer
  • 1 ceba
  • 2 alvocats
  • tomàquets cherry o d’amanida
  • tonyina
  • olives negres
  • blat de moro
  • nous de Macadàmia
  • oli d'oliva
  • vinagre de Mòdena
  • sal i pebre
  • 2 ous durs (opcional)

Nota per a celíacs: vigilar la marca de les conserves, de les nous i del vinagre de Mòdena.

Elaboració:

  1. Rentar bé les llenties i posar-les a coure amb aigua, sal, la fulla de llorer i la ceba. (Hi ha algunes llenties que no cal deixar-les en remull el dia abans). Es couen fins que estiguin fetes.
  2. S’escorren i les posem en un bol per servir.
  3. Afegim la resta d’ingredients talladets a trossets menudets.
  4. Ho posem a la nevera perquè estigui ben fresqueta.
  5. Amanim al moment de servir.

Bon profit!

Recepta extreta del blog Cuina per llaminers

*

7 comentarios:

Assumpta dijo...

Ostres, què bona!! Té una pinta que entusiasma :-))
Mira, ja tenim dinar per avui, què bé!! :-))

Gràcies!! jeje

Eva dijo...

Oh, i fàcil....
Com l'Assumpta, jo ja tinc el dinar per demà!!!
Una abraçada!!!

Mercè dijo...

Mònica, jejeje si només mengéssim els pastissos malament! ;)
Me n'alegro que us hagi agradat! És una recepta ben fàcil, i la opció de l'ou dur també és molt bona. Jo de fet, aquestes amanides les faig amb el què corre per la cuina. ;)
Petons!

Margarida dijo...

A alguns membres de la família els va agradar tant la teva "amanida I" que ara els prepararé aquesta. I segur que també tindrà èxit.
Aquests menjars van molt bé, per ràpids i per fresquets. A veure si a la resta (que ens estimem més les llenties calentes) també ens agrada...

bajoqueta dijo...

Assumpta: mira jo ahir quan la vaig penjar no tenia res fet per dinar. I ja m'hagués agradat agafar-la de la pantalla jajaja.

Eva: ojala pugués enviar-vos fiambreres de menjar a través de la pantalla :)

Mercè: ai Mercè és que al principi d'entra al teu blog només veia receptes dolces. Pensava que no menjen salat esta gent jajajaja. Si jo de vegades també ho faig que poso lo que combina una mica i arreando que de vegades fa peresa baixar a comprar.

Margarida: pues ale ves a provar-la a vore si los agrada, jo crec que si.
Va que a l'hivern ja te posaré receptes calentetes! jajaja

La cuina vermella dijo...

Que fresca i bona!! de fet les llenties només les mengem en amanida!! un petó gran!

bajoqueta dijo...

Vermellets, pos ja teniu una altra recepta. Jo calentes i gelades. Però ara mateix calentes com a que no, fa massa calor :(