Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

sábado, 17 de octubre de 2009

Quiche de porros

.
.
Esta quiche la vaig fer amb la massa sense gluten, pero si poseu una base amb farina normal o bé comprada, podeu fer-la perfectament.
.
La quiche és un pastís salat d'origen francès. La base és una barreja de farina i mantega, i després el farciment sol tenir sempre crema de llet, ous i formatge ratllat. A partir d'aquí es pot omplir amb els ingredients preferits per cada un. La recepta que us poso és de porros només, però com que em semblava molt sosa així, he posat més verdures: 1 porro, 1 carbassó i mig pebrot vermell. Amb una bona amanida o per acompanyar algun plat, o de berenar està molt bona. I com pot omplir-se de moltes coses, es pot fer a gust de tothom, com una pizza.
.
Ingredients de la massa (pasta brise):
  • Podeu buscar la recepta amb farina de blat o bé comprar la massa ja feta (ne venen de la marca Buitoni i d'altres)
  • La recepta de la massa sense gluten la podeu trobar aquí o aquí

Ingredients del farciment:

  • 300 g. de porros
  • 2 cullerades d'oli d'oliva
  • 150 ml. de llet
  • 100 g. de nata líquida
  • 3 ous
  • 50 g. de formatge emmental ratllat
  • sal i pebre

Nota: jo vaig afegir 1 carbassó i 1/2 pebrot vermell

Nota per a celíacs: la massa fer-la amb farina sense gluten i vigilar marques de la nata líquida i el formatge ratllat. I sinó teniu la recepta sense gluten ---> aquí.

Elaboració:

  1. Mesclar la farina amb la mantega, sal i aigua per fer la massa. Si cal, afegir més aigua o farina. Embolicar la massa amb film de cuina i guardar a la nevera durant una hora.
  2. Preescalfar el forn. Greixar el motlle. Estendre la massa i posar-la al motlle. Formar una vora d'uns 2 centímetres.
  3. Netejar el porro, rentar-lo bé i tallar-lo a tires d'1 centímetre. Escalfar l'oli en una paella i fregir les tires de porro durant uns 5 minuts. (Tallar el carbassó i el pebrot a taquets i també fer-los uns minuts).
  4. Batre la llet amb la nata i els ous. Condimentar amb sal i pebre. Afegir les verdures i el formatge. Abocar la barreja sobre la massa.
  5. Col·locar la quiche al forn i deixar-la durant 30-40 minuts a 200ºC.
  6. Servir calenta.

Bon profit!

Recepta extreta del llibre "Recetas sabrosas sin gluten"

.

.

17 comentarios:

Unknown dijo...

A mi en tornant boja, en canvi a Martin no li agraden gens, així que quan tinc visites a casa aprofito per fer-les, llavors no protesta,jaja. Té molt bona pinta, com tot el que ens presentes, un petó per una fantàstica cuinera i un altre per un pinxe encara millor,jaja.

Gemma dijo...

M'encanten les quiches, totes, i les de porros són bonísismes. Donen un gustet dolç deliciós que combina molt bé amb el formatge emmental. I si hi poses una mica de bacó llavors.... mmmmmmm

MaryLou dijo...

M'agraden les quiches amb qualsevol cosa, però amb porros ummmmm!!!
Petonets

ANNAFS dijo...

A mi les quichés m' agraden molt, però la porros no l' he tastat mai, a veure si m' animo i la faig aquesta setmana.
ptns.

Assumpta dijo...

La veritat és que no n'he probat mai, però aquesta teva té un aspecte molt, molt bó!!

Pepin dijo...

Molt bona aquesta quiche de porros, jo la hi fet alguna vegada i és diferent a la típica, és més amorosa. Jo també li poso una mica de cansalada fumada tallada a trocets.
Salut,
Pepin

Eva dijo...

No n´he provat mai cap... potser ja va sent hora no?
Una abraçada!!!

Josepb.Menja de bacallà. dijo...

Bajoqueta: -A la taula i al llit, al primer crit- Un altre forma de menjar porros diferent, amb aquesta base de pasta brissa per acompanyar, junt amb la cansalada fumada... en fi¡¡¡ Que vaigi de gust Bajoqueta¡¡. Josepb. -menja de bacallà-

OLLES I SOMRIURES dijo...

M'encanten el quiches. El de porros el millor. Salut!!!

Eva Flores dijo...

ha de ser boníssima! just aquesta nit vull fer quiche per sopar, i em sembla que tinc algun porro a la nevera.
pt!

Jordicine dijo...

Porros? No, gràcies. El tema verdures i similars no el portem massa bé, com ja hauràs endivinat.... tot i que avui m'ha tocat patata i bleda. Que trist, mare meva. Ja ja ja. Com a mínim amb les quiches està tot més dissimulat. Un petó.

bajoqueta dijo...

Gràcies a tots pels vostres comentaris. Veig que més o menys a tots vos agraden les quiches. I per votació popular, jo crec que la pròxima vegada li posaré una mica de bacon o cansalada fumada a taquets, ja que lliga molt bé amb tots els ingredients.

Ah... i Jordicine, a vore si la propera recepta que poso, que no porta verdures... t'agrada més :)

Mercè dijo...

Aquesta quiche és una de les meves preferides!!! :) El porro li dóna un gust finíssim! Quina bona pinta que té! :)
Petons!

La cuina vermella dijo...

Et pots creure que a la vida no he fet mai una quiche? ja trigo, oi? ara ja tinc una recepta espectacular!!

bajoqueta dijo...

Mercè, pos mira ara t'he recordat per tornar-la a fer un dia d'estos. Entre postre i postre dels teus clar :)

Vermellets, no m'ho crec! Això si que és fort, pos ja tardeu a fer-ne una, que amb les coses tan boniques que feu segur que esta massa no se vos resistirà :)

Alicia (canelona) dijo...

Ahora mismo se me han antojadooooo!! y ni un puerro en la nevera...ayssss

bajoqueta dijo...

Alicia, da rabia eh cuando queremos hacer una cosa y nos falta algun ingrediente. Pero seguro que ya has ido a comprar y nos deletairás con alguna quiche buenísima :)