Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

sábado, 7 de noviembre de 2009

Pa de pollastre amb carbassons

. .
Aquesta recepta ens va encantar. Ne va sobrar i encara ne vam menjar al dia següent, i encara estava més bo.
.
Ingredients (4 persones):
  • 500 g. de pit de pollastre
  • ½ tassa de pa ratllat
  • 2 carbassons petits
  • 300 g. de tomàquets madurs
  • ½ got de vi blanc
  • 1 ou
  • 1 gra d'all
  • 1 culleradeta d'orenga
  • sucre
  • farina
  • patates fregides per acompanyar
  • oli d'oliva
  • sal i pebre

Nota per a celíacs: pa ratllat i farina, sense gluten.

Elaboració:

  1. Salsa tomàquet: Submergir els tomàquets en una cassola amb aigua bullint i escaldar uns segons. Escórrer, refrescar en un bol amb aigua freda, pelar i picar-los. Escalfar una mica d'oli en una cassola i daurar lleugerament l'all picat. Incorporar els tomàquets, una mica de sal, una altra de sucre i l'orenga. Afegir el vi i deixar coure a foc suau 20 minuts.
  2. Tallar els pits de pollastre en trossos petits i picar amb la picadora elèctrica. Tallar els carbassons a daus petits. Barrejar la carn de pollastre picada amb els carbassons, part de la salsa de tomàquet preparada (no gaire), l'ou batut i el pa ratllat. Salpebrar i donar-li forma allargada.
  3. Engrassar lleugerament una font de forn i col·locar a sobre la carn lleugerament enfarinada (jo vaig posar la barreja en un motlle de cake).
  4. Rostir-lo al forn, preescalfat a 180 º C uns 45 minuts, o fins que quedi la superfície daurada.
  5. Retirar la carn del forn i deixar-la reposar 25 minuts abans de tallar-la. Després, tallar-la en rodanxes i servir-la acompanyada de la salsa de tomàquet restant i les patates fregides.

Bon profit!

Font recepta: revista LECTURAS ESPECIAL COCINA Nº 47

.

.

Com jo no compro prou trastets de cuina, ma germana m'ajuda a comprar-ne més. I m'havia oblidat d'ell fins a cuinar esta carn. Així que vaig decidir estrenar-lo. Encara he de practicar una mica, però deixa les patates tallades en forma ondulada, i és una manera original de presentar-les, no?


Esta recepta és la tercera aportació que faig al blog recopilatori de receptes sense gluten, que aquest mes té com a tema:"Receptes amb carn picada"
Us animo a participar-hi!

.

13 comentarios:

Unknown dijo...

Nena, me chifla el aparatito ese!! que monas quedan las patatas... La receta genial, ya sabes que son las que me gustan. Mil besos guapa

Jordi Cirach dijo...

Caram! Caram! Doncs apa utilitzaré això que ens recomanes.

Igualment jo també et faig una altre recomanació: el meu blog ;)

Desitjo que t'interessi :)

L'imperdible de ℓ'Àηimα

ANNAFS dijo...

Mmmm qué bo, amb la gana que tinc ara...
Aquest estri em sembla fantàstic, jo també sóc una fan dels estis de cuina, si el trobo, segur que el compro.

MªJose-Dit i Fet dijo...

No m´extranya que vos agradés tant...ha de ser boníssim de debó...ja l´he copiada a veure si m´animo...petonetssssss

Gemma dijo...

Quina recepta més original! Tan freda com calenta, aquest pa de pollastre ha de venir molt de gust.

La cuina vermella dijo...

Ooooh, quina cosa més bona, bonica i saborosa. Un plaer pels sentits.

Jordicine dijo...

Aquest plat no sabia ni que existís. Crec que ha d'estar molt bo. Un petó, Bajoqueta.

Vanesuky dijo...

Quina delicia d'aportació nena!!Aquest aparell té que anar de meravella,no??

Petonets maca,

Vanesuky.

Mercè dijo...

Ostres, que original!!!! Aquest pa de pollastre ha de ser ben bo!! :)
Petons!

Eva Flores dijo...

aquesta recepta és perfecta pel meu tupper! te l'agafao prestada.
pt!

bajoqueta dijo...

Elvira, ya sabía yo que os gustaría el cacharrito jajaja.

Jordi, gràcies per la visita!

Anna, estava molt bo la veritat, ai jo és que tinc la casa plena d'aparatets sempre trobo algo nou per comprar jajaja.

M. José, espero que vos agrade :)

Gemma, gràcies!

Vermellets, gràcies!

Jordi, jo tampoc ho coneixia, lo que tot ho trobo entre tanta revista i llibre de cuina :)

Vanesuky, gràcies! encara he de practicar però quan el faigue funcionar bé quedarà genial :)

Mercè, gràcies!

Eva, espero que et quede ben bo :)

Adi dijo...

Qué original receta y además con calabaza, con lo que me gusta... y que preciosidad de aparatito de cortar las patatas, no se si me cabrán más chismes en la cocina, pero este de verdad que me encanta...

Besos.

bajoqueta dijo...

Inma! NO!!! no es calabaza jajaja. Son carbassons, calabacines. Aunque si te gusta la calabaza igual queda bien...
No me hables de cacharritos que hoy buscando lo de la amiga invisible me he comprado otro molde de silicona jajajaja