Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

viernes, 14 de noviembre de 2008

Gratinat de xampinyons i ceba


Esta recepta no sé d'on la vaig treure, però l'he anat provant amb vàries persones i a tothom li agrada. Pot servir d'acompanyament d'algun plat de carn.
Ingredients:

  • 300 grs. de xampinyons
  • 1 ceba grossa
  • 2 cullerades de farina
  • un got i mig de llet aproximadament
  • 1 sobret de formatge ratllat
  • sal

Nota per a celíacs: la farina i el formatge ratllat han de ser sense gluten.

Elaboració:

  1. Netejar los xampinyons i tallar-los a làmines.
  2. Tallar la ceba a trossets menuts o a rodanxes.
  3. Coure a foc molt lent i durant bastanta estona la ceba.
  4. Afegir els xampinyons i deixar-los coure. Salar.
  5. Quan estiguen cuits els xampinyons, afegir la farina i anar remenant perquè es cogui una mica.
  6. Afegir la llet i continuar remenant. Deixar-ho coure fins que es vagi espessint una mica. Comprovar de sal.
  7. Si voleu que quedi més espés deixar-ho coure més estona fins que s’evapori la llet, si és vol més claret es pot afegir més llet.
  8. Extendre a una safata per anar al forn, que us quedi ben primet.
  9. Tirar el formatge ratllat per sobre i gratinar-ho. Ha de quedar ben dauradet.

Bon profit!

8 comentarios:

Assumpta dijo...

Ostres!!! quina pinta que te això!!!
Tot el que porta ceba i beixamel (o sigui farina i llet) em torna boja!!

bajoqueta dijo...

Ai filla meua menos Viena i més cuinar, va anima't! a vore si t'hauré de fer un cursillo jajaja.

Anna S. dijo...

Mira, per a fer-ho qualsevol día al vespre, és un primer plat que pot resultar ràpid i bó. Gràcies!

bajoqueta dijo...

A mi la ceba crua no m'agrada molt, però feta així m'encanta
De res!

Deric dijo...

molt bona idea, la provaré en el próxim sopar que faci a casa!!!
Ah! I no te tiris a pedràs, no val la pena.

bajoqueta dijo...

És fàcil i a més tipa jeje.

Que vol dir no te tires a pedràs? jajaja. No ho havia sentit mai.

Mon dijo...

Quina bona pinta....jo tambe tinc un blog de cuina (http://www.farcitdecuina.blogspot.com)
Et poso un enllaç al meu ......

bajoqueta dijo...

No ho sabia que també tenies un! Ale més receptes jeje.