Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

viernes, 8 de mayo de 2009

Llom farcit a l'andalusa



Un llom farcit més elaborat del normal, però que es pot preparar lo dia abans.



Ingredients (6 persones):


  • 1 kg de llom de porc en un tros

  • 1 cabeça d'alls

  • 1 ceba

  • 1 got de vi blanc

  • oli d'oliva

  • 2 claus d'olor

  • pebre negre en gra

  • sal

Farcit:

  • 100 g. de pernil salat

  • 2 ous durs

  • 20 ametlles crues

Nota per a celíacs: vigilar amb les espècies que com sempre siguen d'una marca apta, també les ametlles i si voleu estar segurs de que el pernil sigue sense gluten al Mercadona podeu trobar.


Elaboració:



  1. Tallar los ous durs en rodanxes, lo pernil a tires i picar les ametlles ben fines.

  2. Obrir lo llom per la meitat a lo llarg i salpebrar. Farcir-lo amb un ou dur tallat en tires, la meitat del pernil i la meitat de les ametlles picades. Posar de nou un altre ou dur i la resta de pernil i ametlles.

  3. Tancar lo tros de llom i lligar-lo bé, per què no surtigue lo farcit.

  4. En una cassola, afegir l'oli i quan estigue calent, daurar lo llom. Afegir la ceba, la cabeça d'alls i los claus.

  5. Ruixar amb lo vi, acabar de cubrir amb aigua (lo més escassa possible), tapar i deixar coure 1 hora aproximadament, o fins que estigue tendre.

  6. Deixar refredar, col·locant-li un pes a sobre, per a prensar-lo, durant unes 8 hores.

Bon profit!


Recepta extreta de la revista LECTURAS


5 comentarios:

Assumpta dijo...

Quan jo cuinava una vegada vaig fer una cosa semblant i va quedar deliciós!! I tenia convidats i tot... mon germà fins i tot preguntava "segur que ho has fet tu?" :-)

Però jo el llom no el vaig partir per la meitat sino que vaig fer que a la carnisseria me'l anessin tallant com qui obre un rotllo, com un pergamí d'aquells antics, de tal manera que el llom va quedar com llarg i plà, vaig posar el farciment, crec que pernil dolç, pernil salat i ou dur, i llavors ho vaig "enrotllar", lligar i rostir :-)

Un cop tallat feia un efecte preciós i ho vaig acompanyar de verduretes :-)

Eva dijo...

Mmmmm què bó....
Estic aprenent molt...
Una abraçada!!!

bajoqueta dijo...

Assumpta: joo llàstima que no vas fer foto, però segur que devia quedar genial.
Jo el tema de tallar la carn o la carnisseria o segons lo que bajoqueto, que tallar talla molt bé :)
A mi m'agrada molt fer coses farcides perquè no són tant i tant difíciles, i després queden molt vistoses com tu dius.

Eva: ja fa bastants dies que vaig fer això, lo que tinc receptes en cua... estava molt bo, ja l'he fet vàries vegades esta recepta :)

Assumpta dijo...

Saps? Ho vaig fer pel meu tercer aniversari de casament!! Mira si en fa d'anys :-))

La meva mare feia un pollastre desossat i també el farcia, l'embolicava i el rostia... mmmmmm!! Fa anys també que no ho fa.

Què bé que Bajoqueto sàpiga tallar!! És difícil, eh? jo m'ho vaig fer tallar a la carnisseria :-)

bajoqueta dijo...

Assumpta: pos hauries de repetir i tornar a fer-ho ;)
Uff ma mare també fa coses més difícils, jo encara sóc una aprenenet.
En este cas me'l van tallar a la carniceria.