Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

viernes, 31 de julio de 2009

Pastís de formatge i cireres

.


.
Portava molt de temps buscant "l'aparatet per treure el pinyol de les cireres", i després d'una búsqueda infructuosa per totes les ferreteries de la ciutat, lo vaig acabar comprant a “Club cocina”, entre d'altres cosetes. (Dir-vos que no me faig responsable si vos enamoreu d'algo de la pàgina i ho voleu comprar). La comanda va trigar una mica, i entre una cosa i una altra, ja no quedaven cireres tan bones com al principi de la temporada. Després, la nata per a muntar que tenia tampoc era per a muntar, la vaig muntar una mica però al col·locar-la damunt del pastís i se va desmorronà. Encara així va quedar un pastís passable, que espero millorar a la pròxima temporada de cireres.
.
Haureu d'utilitzar la vostra imaginació, imaginant el pastís amb nata muntada per damunt :)
.
Ingredients:

  • 350 g. de cireres
  • 80 g. de mantega
  • 250 g. de galetes
  • 250 g. de formatge fresc per a untar
  • 10 cullerades de sucre + 1 cullerada de sucre glas
  • 3 ous
  • 3 iogurts naturals
  • 4 cullerades de Maizena
  • 1 clara d'ou
  • 1 dl. (1/2 got) de nata per a muntar
  • opcional: 1 rameta de menta i una cullerada de melmelada de cirera

Nota per a celíacs: han de ser sense gluten les galetes, el formatge per a untar, el sucre glas, i la nata per a muntar.


Elaboració:

  1. Picar les galetes i mesclar-les amb la mantega reblanida i la clara d'ou llegeurament batuda. Disposar la mescla al fons d'un motlle desmuntable de 22 cm. de diàmetre, forrat amb paper sulfuritzat. Aplanar-ho bé amb una cullera i coure'l al forn, precalentat a 180ºC, durant 15 minuts.
  2. Batre els ous, amb el formatge, el sucre, els iogurts i la Maizena.
  3. Retirar el motlle del forn, distribuir sobre la base de galetes les cireres rentades i a les que haurem tret el pinyol (millor amb l'aparell que hi ha especial per a això). Reservar-ne 6 per decorar. Cobrir amb la crema de formatge.
  4. Introduir al forn, precalentat a 180ºC, i coure durant 45 minutos, aproximadament. Retirar del forn i deixar que es refredi.
  5. Muntar la nata amb el sucre glas, distribuïr-la sobre la superfície del pastís, decorar amb les cireres senceres i reservades i les fulles de menta; i tirar per sobre un filet de melmelada, derretida al bany Maria.

Bon profit!

Recepta extreta de la revista COCINA FÁCIL

.

.

14 comentarios:

Assumpta dijo...

Ostres!! Un aparell per treure pinyols de cireres!! jajaja i a cal Soler i Pont no ho saben? Ja podrien fer la Cocas de cireres de Corpus sense pinyols, eh? :-))

Per cert, això ho he de tastar jo... té una pinta impressionant, deliciosa, magnífica... mmmmmmmmmm

Mercè dijo...

Uooooooooo!!! Espectacular!! Pastís de formatge amb cireres!! Aquest el provo aquesta setmana mateix! I acabo de tornar del mercat amb una bossa de cireres! :D
Jo no tinc l'aparatet aquest per treure el pinyol, però també es pot fer partint-les per la meitat i traient-lo amb el ganivet, oi? ;)
Fantàstica recepta, Mònica!! :)
Petons!

OLLES I SOMRIURES dijo...

El pastís boníssim ha d'estar. Lo de l'aparell per treure pinyols a mi me'l van regalar i és del Tuperware. Ara aquesta pàgina que ens has presentat, molt bona opció. Salut!!!!!

La cuina vermella dijo...

Em sembla una recepta deliciosa, genial!

bajoqueta dijo...

Assumpta: No sé quin són esta bona gent, que vols dir que la fan amb pinyol?
Estava molt bo, avui ens l'hem acabat :)

Mercè: a vore si són ben bones perquè segur que el pastís estarà millor. Jo m'he decepcionat una mica perquè les cireres eren una mica "sosilles". T'has de comprar l'aparatet este que va de meravella, i se fa molt ràpid!
Gràcies i m'alegro que t'hagi agradat, tu que ets de les nostres pastisseres de referent ;)

Olles: uff jo no el trobava per cap lloc, i al final me va sortir més car però el vaig demanar aquí. Esta pàgina té coses genials, jo m'he comprat una cosa que vos encantarà! A vore si ho puc provar :)

Vermellets: era era... s'ha acabat ja :)

Assumpta dijo...

Si!! A totes les pastisseries la fan amb pinyol!!... has d'anar agafant cirera per cirera, menjant, treient el pinyol i després menjar-te la coca amb els foradets de les cireres jajaja

Mira!!

http://2.bp.blogspot.com/_FVY-rITUXWU/SDWIopkYRvI/AAAAAAAAAfs/oS9t0-krV_4/s400/DSCN6252.jpg

https://yqfv3w.blu.livefilestore.com/y1m1Eo3mfKpUZP10IfonJhzzZmpqj5PvBvkhhK7ZAgO4J4PY9GeJ62Hhp-E37ZylsznA0P8POMGKEk1X_QAXc5bU2NMlThA89qqT4OwGvTXOdkTlq3STrrpITChCV8jl_QICUkczaxT9rbCElFuHRIQrw/Coca%20amb%20cireres.jpg

Margarida dijo...

Que bo que es veu aquest pastís, i no ens cal imaginar-nos-ho!

Jo també tinc aquest aparell, i és una meravella. Abans ho feia amb el ganivet, però trigava més i el resultat no era tan net. De totes maneres, (no sé si per ganduleria o perquè tenen raó), molts diuen que és millor no treure el pinyol perquè fa que el pastís sigui més gustós. El que sí és cert és que trigues més a menjar-te'l!

bajoqueta dijo...

Assumpta: No he menjat mai cap coca de cireres d'una pastisseria, per allà baix no se'n fan. Suposo que no els treuen el pinyol per l'aspecte, encara que l'aparatet les deixa bastant bé, un foradet queda. Però podrien fer-ho segons en quines que vaja rollo això del pinyol! jajaja.

Margarida: Crec que amb ganivet ha de ser un rollo i s'ha de tardar molt, però clar tot és qüestió de tenir més ganes o no de tenir trastets jajaja.
Segons quin pastís entenc que millor no treure'l, com li deia a Assumpta. Però segons quin mossegar i haver d'anar treient lo pinyolet, vaja rotllo!

ANNAFS dijo...

Ah, donçs a mi també m' agradaria aquest aparatet... Tos els estris de cuina m' agraden.
I aquest pastís... que bo deu ser!!!

bajoqueta dijo...

Anna: el venen a les ferreteries, jo vaig estar buscant-lo i no havia manera. I a una que havien tingut, se'ls havien acabat i me va dir que n'havien demanat. Encara estic esperant que em truquin... així que el vaig comprar a la pàgina esta de gastronomia. I també vaig comprar altres coses jajaja. També m'encanten i no puc resistir la temptació de comprar coses noves. El pastís prova'l! està molt bo i és fàcil, i si ja no trobes cireres, pots posar préssecs, com va dir Marisa a l'altre blog.

Zulma dijo...

Hola bajoqueta , recien leo tu comentario en mi blog de cocina...mil disculpas , por no responder .
Te cuento que el queso pategras es uno de pasta semidura , en Argentina se usa para los aperitivos ,"picadas" par nosotros, o para el postre con dulce ,al que llamamos "postre vigilante "muy comun en todo los antiguaos restaurants argentinos.
Con mas tiempo recorrere tu blog.
Un beso y hasta la proxima

bajoqueta dijo...

Hola Zulma, no te preocupes que tengo guardada la receta para hacerla otro día. He estado leyendo sobre este queso, lo buscaré por alguna tienda, sino lo encuentro quizás le ponga un edam o algo así. Gracias!

A peu coix. Núria Sagués dijo...

Un apunt molt interessant! Un gran invent per treure el pinyol.
Un pastís que m'apunto

bajoqueta dijo...

A peu coix: jo estic encantada amb l'aparatet, però estic trista perquè ja no hi ha cireres per fer-lo servir snif snif