Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

martes, 26 de mayo de 2009

Batut de maduixes

*
*
Un batut que ben fresquet per berenar està boníssim. La foto ha quedat borrosa, no és que tingueu que anar a l'oculista :)
*
Ingredients:
  • 500 g. de maduixes o fresons
  • 1 plàtan
  • 1 llimona
  • sucre o mel

Nota per a celíacs: tots los ingredients són aptes. Vigilar amb la mel que sigue envasada i no a granel pel tema de la contaminació.

Elaboració:

  1. Es netejen les maduixes, es treu la fulleta, es fan trossets, es trituren i es passen per un colador finet.
  2. Es posen al got de la batedora, s'afegeix el suc de mitja llimona, 1 got d'aigua i el plàtan pelat i trossejat.
  3. Es treballa fins aconseguir una crema ben fina. S'afegeix aigua fins aconseguir un litre (o fins aconseguir la textura desitjada), afegim sucre o mel al gust.
  4. Es reparteix en copes i es posa a la nevera.
  5. Se serveix fred.

D'una altra manera: No es posa suc de llimona, i es substitueix l'aigua per la mateixa quantitat de llet.


Recepta extreta de “1000 Recetas de la Cocina Española”

*

13 comentarios:

Assumpta dijo...

Això deu ser BONÍSSIM!!! BONÍSSIM!!!

Dona, la foto tampoc està tan borrosa jajaja si no dius res sembla fet expressament, com les meves ;-))

Adi dijo...

Delicia rosa, preciosa y además con productos de temporada. Qué más se puede pedir? Yo esta temporada me estoy poniendo tonta de fresas...
Ah, me encanta tu vaso, precioso, parece antiguo, me recuerda a algunos que tenía mi madre hace muchos años.
Un beso.

Gemma dijo...

Boníssim i molt sa! Fresquet, wl millor berenar del món, totlament d'acord :)
Tinc nespres per la nevera que em sembla que ja sé on aniran a parar... a un batut com aquest je je je...

illetapitita dijo...

Molt bo i molt sa!
A l'estiu me'n gaig un fart de fer sucs i batuts! Entren tan bé!
Una abraçada!

Mercè dijo...

Boníssim!! I ben fresquet, ideal pel bon temps!! :)

Jordi Casanovas dijo...

més senzill també funciona:

llet freda
maduixes
sucre i
canyella

i sinó:

llet
gelat de maduixa (o qualsevol altre gust)i
canyella

es passa tot pel turmix/batedora i a córrer.

Eva Flores dijo...

boníssim!!! a mi m'agrada fer-ne amb yogur i/o gelat.
pt!

ANNAFS dijo...

Que bo ben fresquet! Ara me' l pendria donçs he anat a a caminar i aquest batut m' aniria molt bé per recuperar forces.

Alicia (canelona) dijo...

Buenísima receta, y además seguro que todavia os queda un poquito, jeje, para celebrar el día de la Celiaquía, bueno..en realidad, no se muy bien como se denomina ese día.
Pero yo hoy me he puesto las botas, con la clase de celiacos. He trabajado las masas como nunca,me encanta experimentar cosas nuevas para mí.

dolorss dijo...

Aquesta tarda pensava con acabar les maduixes que tinc la nevera, que ja no fan massa goig i ves per on, m’has donat la solució.
Ho faré per postres demà. M’emporto la recepta, gràcies!!!

bajoqueta dijo...

Assumpta: és tant bo fresquet! No me parles de les fotos que sóc un desastre, si que fet expressament jajajaja. Bajoqueto que va tocar un botó lo dia abans, i com jo no m'entero de la peli ni m'havia adonat... i va sortir malament, però bueno m'agrada que les receptes tinguen foto :)

Inmaculada: yo en temporada de fresas como un montón. I este año con mi anemia todavía más, que es una de las frutas que tienen más hierro. Este vaso lo compré en CASA. Me encantan los vasos diferentes, lo que no tengo sitio y tengo poquitos...

Gemma: ara que de vegades fa tanta calor que no ve de ganes menjar gaire, fer batut o suc és lo millor per agafar vitamines i quedar-mos ben fresquets :)

Illa: a mi m'han deixat una liquadora ja fa dies i anem fent. És tant bona la fruita :)

Mercè: boníssim si si :)

Jordi: ai que bo amb lo toquet de canyella, a mi m'encanta, mira ho provaré la propera vegada. Amb gelat no tinc per costum menjar perquè me tipa massa, però també deu estar boníssim :)

Eva: ah si, amb iogurt jo també faig :)

Anna: pos ja saps per treure la calor i recuperar forces, res millor que un bon batut o suquet :)

Alicia: bueno yo el día de la celiaquía lo celebro cada día jajaja, no sé como se llama... se que se celebra durante este mes. Ai pues a ver si nos pones alguna receta, yo es que a clases no puedo ir porque suelen hacerlas en Barcelona, pero mi cocina es como un laboratorio probando nuevas harinas :)No és fácil porque les falta cuerpo, pero con mezclas puedes conseguir cosas buenas.

Dolors: m'alegro de poder-te ajudar per una vegada, que sempre ets tu que ens dóna idees per al dia a dia :)

Ferran Porta dijo...

Ai per favor, què bò! Amb aquesta calor/set que tinc, me'n prendria un ar amateix!!

bajoqueta dijo...

Ferran: anima't a fer-te'n un, és facilet de fer :)