Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

domingo, 27 de julio de 2008

Risotto amb gorgonzola i festucs


Lo risotto és una plat típic d'Itàlia, de la zona del Piamonte i Lombardia. Té una cocció diferent de la paella típica d'aquí. Enlloc de tirar tot el caldo de cop, es va tirant a poc a poc, lo que fa que l'arròs vagi agafant més gust. Se pot fer de moltes maneres, jo ahir vaig provar amb formatge i festucs. Un gust boníssim.
* * *
Ingredients:
  • oli
  • arròs
  • caldo (suficient perquè no quede l'arròs sense)
  • 1 ceba picada fineta
  • 1/2 tassa de vi blanc
  • 1/3 tassa de formatge gorgonzola esmicolat
  • 1/2 tassa de formatge parmesà rallat
  • un bon grapat de festucs

Nota per a celíacs: no he trobat encara cap formatge gorgonzola sense gluten així que continuarem esperant per poder menjar-lo de nou.

Preparació:

  1. Sofregir la ceba a poc a poc, afegir l'arròs i sofregir-lo un moment, agregar lo vi i portar-ho tot a ebullició. Anar remenant fins que s'haigue evoparat tot el líquid.
  2. Anar calentant lo caldo i portar-lo a ebullició. Anar afegint caldo a l'arròs de mica en mica, deixant que el vagi absorvint fins afegir més. L'arròs ha de quedar una mica "al dente", però no sucós.
  3. Incorporar el gorgonzola i remoure, i treure del foc. Afegir el parmesà i uns pocs festucs, removent bé.
  4. Servir amb els festucs sobrants per si algú vol posar-se més.

Jo ho vaig acompanyar amb uns pinxitos de pollastre arrebossats amb sèsam.

Bon profit!

4 comentarios:

Assumpta dijo...

Tot i que tan sols son dos quarts de cinc de la tarda i que apenes fa una hora que hem acabat de dinar, ara mateix ho tastaria :-))

pluja dijo...

ostres sona molt bé això!! ahir vaig menjar un rissoto i estava boníssim però m'has fet venir ganes d'intentar cuinar-lo jo mateixa amb la teva recepta!!

Oscar Ramírez dijo...

Ha estat sentir gorgonzola i perdre saliva per la boca. Gorgonzola, paraula màgica.

Deric dijo...

que bo!!!!!!!!!!!!