Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

martes, 25 de agosto de 2009

Canapés de brie o camembert amb melmelada de tomàquet

* *
Amb pocs ingredients se poden fer estos canapés que estan molt bons!

*
Ingredients:


  • torradetes per canapés

  • formatge brie o camembert

  • melmelada de tomàquet (he fet servir de la marca Hacendado)

Nota per a celíacs: com a torradetes jo he fet servir "tortitas de arroz de Santiveri" que són evidetment sense gluten, el formatge el compro normalment empaquetat sencer pel perill de la contaminació creuada si m'el tallen, i la melmelada de tomàquet la de marca Hacendado és sense gluten, encara que les conserves en teoria no han de portar.


Elaboració:

1. Tallem el formatge a llesquetes ben finetes (millor si ho fem amb un tallador especial, jo tinc un tipus --->
aquest).
2. Les posem a sobre les torradetes.
3. I a sobre hi posem un toc de melmelada de tomàquet.


Bon profit!

*

18 comentarios:

HAVE REAL PIES IN BARCELONA dijo...

mhh...que rico! me gusta mucho tb tu blog, tienes recetas muy chulas.
En cuanto a la pregunta de cuanto es un 'cup', yo siempre he leido que 250 gr...
Besos
Nuria

Assumpta dijo...

Vols dir que tu no vas a comissió de les cases que fabriquen "coses" per la cuina? :-))

Doncs mira, ahir vaig aprendre a casa d'en XeXu, que, a més de bioquímic és molt bon mestre, que aquesta "costra" del formatge Camembert és un fong i jo no ho sabia, veus? Si és que en els blogs un es pot culturitzar molt :-)

La meva sogra feia una melmelada de tomàquet boníssima i me'n va ensenyar i em sortia també genial. Però això era fa anys, ara ja ni recordo com es feia.

Escoltaaaa això de les "Tortitas de arroz" és una trampa com una casa, eh? jajaja ai, ai... menys mal que són bones! :-))

No tot són postres dijo...

M'agrada aquest canapé, te'l copio, però jo faré servir melmelada de tomàquet feta per mi, si t'animes tinc la recpta al meu blog.
PTNTS
Dolça

bajoqueta dijo...

Nuria, gracias! No sé continuaré buscando porque tengo versiones diferentes, para que me quede genial lo que haces :) Entiendo que tu lo haces con cups, no?

Assumpta: tan de bo me paguessen per fer publicitat, que en faig molta, i a sobre lo gasto de venga a comprar cacharritos jajaja.
Ja vaig vore ja que estaveu de fongs i formatges, el brie és boníssims! De fet és que hi ha molts formatges que tenen fongs per poder madurar, si ho penses fredament és asquerós, però són tan bons després!
Un dia te tancarà a la cuina i m'ensenyaràs tot lo que saps fer, que tu dius que no t'agrada cuinar, però tens molts secrets amagats ;)
Que vols dir que les "tortitas de arroz" son una trampa?

Dolça: segur que vos agradarà molt, jo el faig quan ve gent (o per natros) i no en queda mai cap :)
Osti al trobar-la feta ja no vaig pensar en fer-la, però me'n vaig volant a copiar-te-la!
A la meua panificadora vaig vore que també puc fer melmelades, així que potser que vagi provant :)

MaryLou dijo...

Qué bons aquets canapés!!! Jo, com la Dolça, tinc feta melmelada de tomàquet, així doncs els faré aviat!
Petonets

Eva dijo...

Si es que es poden menjar amb la vista... mmmmm

Mercè dijo...

Ja ho crec que són senzills i bons! :)

bajoqueta dijo...

MaryLou: pos ja està a fer-los!

Eva: Com que no costa res de fer els fem molts cops, i agraden molt :)

Mercè: bons bons :) El contrast dolç salat queda molt bo.

Margarida dijo...

La melmelada de tomàquet sempre dóna una nota de color i de gust als plats. Jo també la faig a casa, però no he provat mai aquestes delícies que ens presentes. Saps? jo no sóc gaire de formatges, i el Pere, que com més pudor fa un formatge, més li agrada, no és de melmelades. En fi... Provaré de donar-li a la Natàlia, que és la més oberta a tastar coses noves.

OLLES I SOMRIURES dijo...

No he tastat la melmelada de tomàquet del Hacendado, si les sense sucre de la mateixa marca i són ben bones. Lo de posar torradetes d'arròs m'agradat, ja sé que ho fas per la celiaquia, però és que a mi m'agraden molt aquestes torradetes i les de blat de moro també. Jo aposto pel camembert, molt bona idea. Salut!!!!

bajoqueta dijo...

Margarida: ja m'ho penso que amb lo natural que ets deus fer tu les mermelades :) Un dia me planto a casa teua a menjar que tal i com cuines no tindria cap problema! jajaja.
Prova-ho en algun sopar amb gent que li pugue agradar. Tampoc cal fer molts.

Olles: està prou bona, com les altres.
Ai lo de les torradetes és un gran descobriment. Jo pa amb les meues farines no puc menjar cada dia, que em fan mal de panxa. I per sort ja m'agradaven abans estes torradetes, aixi que ja me tenen abonada jajaja.
Jo és que no li faig cap feo a cap formatge quasi... quan surto del Mercadona de comprar sempre m'adono que he agafat un munt de marques i maneres jajaja

Assumpta dijo...

Són trampa perquè ja estàn fetes i no les has de fer tu jajajaja

rits dijo...

mmm! avui tinc un sopar i em toca portar entrants! em llencaré a fer aquests. tb vull portar els pingüins!
què em recomanes, que els porti fets o els munti al pis dels meus amics just abans de sopar?

per cert, et puc preguntar què és això de la contaminació creuada?

bajoqueta dijo...

Assumpta, que encara vols que cuines més del que cuino?? Sort d'estes tortites que me salven quan m'agafa un atac de gana :)

Rits: pots fer lo dels canapés millor al lloc on vas a sopar, no costa molt i el pa de canapés sinó se't posarà tous i com humits. Enlloc de torradetes d'arròs pots buscar a qualsevol supermercat d'aquelles que venen petites torradetes.

Los pingüinets pots portar-los fets, que no costa molt però és entretingut. Posa'ls dins d'una fiambrera que queden justets i així no se't desfaran.

Per lo de la contaminació et contesto...
Els celíacs no només hem d'anar en compte en no menjar gluten en productes que per la seua composició tinguen, sinó que també hem d'anar en compte en que la marca ens garantitze que la màquina on fan una determinada cosa tampoc hagi estat feta servir per fer cap cosa que contingue gluten. Per exemple, imagina que Gallo, que fa la nostra pasta d'arròs (que podràs vore a molts de supermercats), fes passar la pasta per una màquina on ha fet l'altra pasta... llavors la contaminaria. Tenen màquines expressament per la pasta sense gluten. Un altre exemple, si jo em faig un plat de pasta sense gluten, i a bajoqueto li faig un plat de pasta normal (de blat), i remeno les dues pastes amb la mateixa cullera, pip! fallo, hauré contaminat la meua pasta i ja no la puc menjar. Etcetera, etcetera... o anar en compte a les molles de pa, que s'ha d'intentar tallar lluny del meu plat, i coses així. Un rollo patatero! Així que ha d'estar tot net i sense rastre de gluten per cap lloc. A casa menjem els dos igual, i si entra alguna cosa que té gluten ho separem amb una pegatina que marca que jo no puc menjar, i separat del armari del meu menjar. El problema és quan anem a menjar fora, hem de triar bé el lloc i saber que el menjar es fa a banda. Per exemple, al Viena, els entrepans que fan sense gluten es fan en una planxa apartada de la resta i on només se cuinen els nostres entrepans. Bé, ja t'he fotut lo rotllo jajaja. Ho has entés xiqueta?
Pots llegir més aquí:
Contaminació creuada

Kako dijo...

Hola bajoqueta, que ricos canapés, me apetece la base ya que es bastante liviana y la mezcla del queso y la mermelada debe ser una ricura.
Has probado con una confitura de pimientos?, de sueño.
Un abrazo.

bajoqueta dijo...

Kako: están muy ricas estas tortitas de arroz, y no es por nada pero combinaban muy bien con el queso y la mermelada. Bueo hay gente que no le gustan las tortitas así, pero yo no tengo otro remedio :)

Confitura de pimientos? uff que hambre me está entrando! Tienes tu la receta?

Anónimo dijo...

hola, també queden bonísimes sustituint el Brie per formatge de cabra (aquell de rulo); jo poso sobre la torradeta una mica de melmelada de tomaca i al damunt el formatge, després un cop de calor amb el forn per a que desfaci una mica el formatge... bonisimes, tenen molt exit

bajoqueta dijo...

Anònim, uff amb el formatge de cabra també han d'estar de vici! Ho provaré la pròxima vegada que els faci. Moltes gràcies!