Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

viernes, 9 de octubre de 2009

Bunyols de plàtan

* *
No sóc gaire de dolç, però amb aquests bunyols me n'hauria atipat fins no poder més. El meu cos demanava plàtan el dia que els vaig fer. I em vaig recordar d'aquesta recepta que vaig vore al blog de Joan M., Avui menjarem. I "ni corta ni perezosa..."
*
Ingredients:

  • 3 plàtans
  • 1 ou
  • farina (la que entri)
  • sucre al gust
  • 1/2 sobret de llevat en pols

Nota per a celíacs: la farina i el llevat sense gluten.

Elaboració:

1. Trossegem els plàtans i els posem a un cassó amb aigua bullent fins que torni a arrancar el bull. Es colen i s’aixafen amb una forquilla. Els deixem refredar una mica.
2. Quan la massa estigui tèbia, afegim un ou sencer i la farina que entri fins formar una pasta que no ha de ser líquida.
3. Afegim sucre al gust i el llevat. I ho remenem tot bé.
4. Amb l’ajuda de dues culleres, anem fent les boletes que es fregeixen amb oli molt calent.

*
Joan M. ens recomana acompanyar amb mel, sirop de fresa o xocolata. A mi com se m'havia passat per alt això, el que he fet ha sigut, posar menys sucre a la massa, i després els he arrebossat amb sucre. Això al gust del consumidor. Si aneu al blog de Joan M. sabreu d'on és típic aquest postre i com es menja allí.

Bon profit!
Recepta extreta del blog Avui menjarem

11 comentarios:

Josepb.Menja de bacallà. dijo...

Bajoqueta; jo també penjaré un pastís de plàtan, ben aviat... amb costa possar el plàtan, doncs la veritat l'associo al acabar de dinar. Aquests per anar picant mentres poses el "post" -per exemple- mmmm.... Que vaigui de gust Bajoqueta¡¡. Josepb -menja de bacallà-

Juanriu dijo...

Hola Bajoqueta, los buñuelos estan casi siempre buenos y estos de platano tienen que serlo un rato, un saludo.
JUAN

Unknown dijo...

¡ Qué bó! mira que son de bons, i els teus , amb aquesta fantàstica foto, están per anar agafant i no deixar ni el bol,jaja, quina pinta!, pel Nadal em podríes preparar uns quants,jaja,petons

Gemma dijo...

Aquests bunyols deuen ser un dóna'm dóna'm!
M'agrada molt com es fa la massa, barrejant el puré de plàtan amb l'ou i la farina... Ho provaré ;)

La cuina vermella dijo...

M'encanten, els trobo divertits i alhora bons, boníssims! Mil petons.

MaryLou dijo...

Qué macos i bos t'han quedat!!
jo també els probaré!
Petonets

Eva dijo...

Llàstima que no pugui agafar-ne un...
Una abraçada!!!

ANNAFS dijo...

No n' he fet mai amb plàtan, i segur que són de bons..
ptns.

Eva Flores dijo...

es veuen boníssims! recoberts de xocolata calenta han de ser deliciosos!
pt!
Eva

Mercè dijo...

Bajoqueta, jo no sóc massa de fregits, però els bunyols són ben bons!! I sobretot els de fruita, plàtan, taronja, carbassa... :) jeje has caigut a la temptació del dolç!!!! :D
Petons!

bajoqueta dijo...

Josep, esperarem el teu pastís :)

Juan, es uno de los postres que más me gusta :)

Elvira, gràcies! Per Nadal farem intercanvi de productes jajaja. Ves preparant una furgoneta de formatges :)

Gemma, espero que t'agrade si los proves :)

Vermellets, gràcies!

MaryLou, gràcies! espero que et queden molt i molt bons :)

Eva, si dóna si, agafa'n un i saboreja'l ;)

Anna, a mi tampoc se m'havia acudit, va ser al vore'ls que vaig copiar la recepta :)

Eva, bueno la xocolata per a valtros jeje. A mi així tal qual ja me conformo :)

Mercè; jo tampoc sóc de gaire fregits, però valia saltar-se la norma per un dia :)