Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

viernes, 24 de julio de 2009

Truita de carbassó

**
No invento res posant esta truita aquí, segur que molta gent l'ha fet més d'un cop. Però com me va quedar tant bona i ara ve l'època de carbassons, dic vaig a posar-la que segur que li donaré la idea a algú per fer-la.
*
Ingredients:

  • carbassons
  • ceba (opcional, jo ne vaig posar una miqueta tallada molt petiteta i li va donar molt bon gust)
  • ous
  • oli
  • sal

Nota per a celíacs: si no li poseu res més, tots els ingredients són aptes.

Elaboració:

  1. Renteu i talleu els carbassons a rodanxes, dauets o com vulgueu. (Jo vaig fer servir la mandolina, i me van quedar uns talls molt finets i es van coure abans).
  2. Pelar i picar la ceba a trossets petits o a rodanxes, si és que voleu posar-ne.
  3. Coure primer la ceba fins que quedi ben toveta, i després els carbassons.
  4. Batre suficient ous per poder mesclar amb la verdura. Afegir els carbassons i la ceba.
  5. Fer la truita i a menjar!

Bon profit!

*

Ah! i este trosset li he posat per a la reusenca-pixapins que sempre que poso una truita me diu: "podries posar un trosset de truita tallada". Tota per a tu ;)

* *

9 comentarios:

Silvia dijo...

Me gusta mucho el calabacín ya ahora es su mejor época. Una muy buena opción es la receta que nos presentas hoy. Riquísima.

Besos.

Assumpta dijo...

Mmmmmmmmmm :-)

Anava a preguntar si no n'hi havia un tallet per a mi, i ja veig que sí!! jajaja quin detaaaaaaaall :-))))

Està bona, bona, boníssima!!

bajoqueta dijo...

Silvia: a mi me encanta, siempre tengo en casa para hacer tortilla, o para poner en cualquier plato de pasta o arroz :)

Assumpta: quan tu vas jo ja torno jajaja. Dic calla que li posarem per si ne vol un trosset, ja sabia jo que si ne voldries :)

ANNAFS dijo...

A l' hort tenim un munt de carbassons... Jo sempre tallo els carbassons a trossets petits, no havia pensat fer-ho a rodanxes amb la mandolina. Ja ho provaré. La mandolina amb protecció es clar, donçs fa cosa d' un any em vaig escapçar un trosset de dit petit tallant patates amb aquest estri sense protecció i per voler anar depressa.

bajoqueta dijo...

Anna: un cop vam fer una truita de carbassó amb unes amigues i va ser molt curiós. Cada una los tallava d'una manera diferent. Jo normalment a rodanxes, però ara aprofitant la mandolina ho faig amb ella i queden més finetes. He d'anar fent servir los trastitos que tinc sinó bajoqueto me'ls tirarà a la basura jajaja.

Osti quin mal! Jo vaig amb molt de compte, i amb lo desastre que sóc no descarto tallar-me un dia d'estos :(

Margarida dijo...

Se m'havia passat la teva truita, i això no pot ser, amb el que ens agrada!
Cada setmana en faig una, ara a l'estiu, i ens agrada a tots llevat de l'Oriol, que la prefereix de pèsols.
Jo abans la tallava a rodanxes ben primes i no acabava mai, però un dia vaig pensar "I per què no faig servir el pelapatates?" I des d'aquell dia que ho faig així, i vaig més ràpid!
Una vegada vaig menjar truita de carbassó en una casa i em va sorprendre veure que l'havien tallat a daus. No em va agradar tant.

bajoqueta dijo...

Margarida: és com no vos deixo respirar i no paro de publicar receptes noves... Ah veus, jo de pèsols quasi no faig mai. Me'l menjo amb patata.
Ah veus, lo del pelapatates és una bona idea també.
En daus no sap igual, jo també l'he provat. Ho faig a dauets només quan faig la truita amb més verdures.

Gemma Segura Busuldu dijo...

És el meu plat preferit! Abans i tot que els macarros de la iaia!!

bajoqueta dijo...

Gemma, jajaja, doncs les iaies fan els millors macarrons del món eh!