Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

viernes, 20 de marzo de 2009

Tigelle (tortitas italianes)


M'encanta provar a cuinar coses noves, i des de que no surto gens a menjar per fora encara més. Les tigelles son com unes tortitas que se preparen a Itàlia i serveixen com anti-pasto. Poden farcir-se de mortadela o salami per exemple, com expliquen ---> aquí.

*

Tenen noms diferents depenent del lloc, i se prepararen en festes i fires per menjar pel carrer suposo. Tampoc he trobat gaire informació, a lo millor algú les coneix millor. Es fan en una aparatet tipus sandvitxera per què tinguen una forma bonica. Podeu vore la foto ----> aquí.
*
Jo les vaig fer sense gluten evidentment, amb la nostra farina. Així que no us puc deixar la recepta, però l'he trobat amb farines de blat per si vos animeu a fer-la.
*
Recepta tigelle ---> aquí o aquí.
*

12 comentarios:

Mercè dijo...

Bajoqueta, aquestes tigelle no les coneixia!! I tenen una pinta deliciosa!! Gràcies per la recepta!! :)
Petons!

Gemma dijo...

Jo tampoc coneixia gens aquestes tortitas. És ben bé que a acada país hi ha les seves receptes típiques tradicionals, poc conegudes a fora... Quin gust tenen? Com les tortitas mexicanes?

ANNAFS dijo...

A mi també m' agrada molt fer receptes d' altres llocs. Quan tornem de les vacances ens passem bastants dies provant plats del lloc on hem anat. La cuina italiana és molt interesant i aquests tigelle vull provar de fer-los, donçs crec que a casa ens agradarien molt.

Assumpta dijo...

Què fas Bajoqueta cuinant enlloc de buscar llibres??

Jo ja ni menjo, ni dormo... només busco llibres!!... M'he posat unes tires de cinta adhesiva als ulls perquè no es tanquin... El Google ja em saluda i tot.

Per cert, agafo una tigelle d'aquestes ara, en un moment, per recuperar forces, eh? que tenen molt bona pinta jejeje

bajoqueta dijo...

Mercè: jo tampoc les havia vist mai, va ser que les vaig trobar investigant com sempre jeje.

Gemma: ara les farem populars a Catalunya :) Al ser més dobletes que les tortites tenen més gust de farina evidentment, però com se posa oli d'oli, en lo meu cas, los donava un gust molt peculiar.

Annafs: prova-les i ja ens diràs, per què clar jo amb farina normal no puc, però suposo que encara deuen estar més bones.

Assumpta: no cuino que ja això ja estava fet de fa uns dies jajaja. Ni rento que se m'ha trencat la lavadora :( Dormir de moment una mica. Però mentre remeno entre llibres i llibres, quina viciada! (i quin mal de cap!)
Agafa agafa que són boníssimes!

Eva dijo...

M'encanta passar per aquí perquè despertes aquell esperit cuiner que a mi em costa molt...
Una abraçada!!!

bajoqueta dijo...

Eva: és com un vici lo de cuinar, un cop comences no pots parar :)

Jordicine dijo...

Fa bona pinta! Per cert, veig que has restringit l'entrada a un dels teus blogs. Si no t'importa, i sense cap compromís, m'autoritzes a entrar-hi? Petons.

bajoqueta dijo...

Jordi: estan molt bones :)
L'hortet està parat i no pot entrar ningú. Quan lo torne a posar en marxa vos aviso.

Kudifamily dijo...

Ostres bajoqueta... pots creure't que sóc meitat italiana, de familia de gourmands i gourmets, i que no he menjat mai le tigelle????
Hi haig de posar remei... :)
A més, ja m'informaré de quina regió són típiques...
(per cert, si mai necessites alguna recepta italiana m'ho comentes que jo te la trobo, i de bones fonts! hehehe...)
Petoneeets

MªJose-Dit i Fet dijo...

Jo tampoc coneixia aquesta recepta, semblen panetets no? semblen boníssims...una abraçada!!

bajoqueta dijo...

Kudifamily: ja he vist que esta recepta és poc coneguda, la gent coneix més les piadines. Ala què fuerte mig italiana? jajaja M'encanta Itàlia! Vull apendre italià des de fa molt de temps (ho tinc pendent, ho tinc pendent), volem anar de viatge quan poguem, ja que allí hi ha molts llocs on menjar sense gluten i bé...
Si n'averigües res ja em diràs, jo l'he tret d'una pàgina d'on fabriquen la farina amb que jo les vaig fer. Ells crec que són del nord així que per allí deuen anar los tiros. Si necessito alguna ja et diré. Gràcies!
Ja he vist que al teu blog tens música en italià :)

Maria José: si, són com a panets plants, boníssims!