Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

miércoles, 4 de noviembre de 2009

Potatge d'arròs i cigrons

. .
Aquest plat el vaig fer abans de l'estiu, i amb la calor que hem tingut, vaig pensar que millor guardar la recepta per posar-la quan comencés a fer fred.
.
Ingredients (4 persones):

  • 250 g. d'arròs
  • 250g. de cigrons
  • 250 g. de patates
  • 1 ceba
  • 3 grans d'all
  • 3 brins de safrà (opcional)
  • oli
  • sal i pebre

Nota per a celíacs: tots els ingredients són aptes.


Elaboració:

  1. Treure els cigrons del remull, rentar-los sota el raig d'aigua.
  2. Posar l'olla amb aigua i sal al foc, quan bulli afegir els cigrons i deixar-los a foc suau fins que estiguin tendres.
  3. Peleu les patates i talleu-les a quadradets. Rentar l'arròs, afegir-ho tot a l'olla uns 20 minuts abans que acabi la cocció dels cigrons.
  4. Posar oli en una paella, sofregir els grans d'all, retirar-los i posar-los en un morter. Sofregir en el mateix oli la ceba ben picada. Picar en el morter els grans d'all, el safrà, afegir-lo a les cebes quan estigui daurades; dissolt amb una mica del brou de la cocció dels cigrons; afegir-lo a l'olla.
  5. Remoure, salpebreu-ho i acabar la cocció. Ha de quedar més aviat espès.

Bon profit!

Recepta extreta de les fitxes SALVAT

.

11 comentarios:

Unknown dijo...

Es el plat preferit de la meva mare,al que afegeix bacallà, ja sé que a tú el peix no et va gaire,jaja. La veritat es que aquest plat es perfecte, aquí fa una mica de fred. Petons cosa guapa

ANNAFS dijo...

Amb aquesta fresqueta... és ideal. Em fa gràcia aixó de "potatge",no ho havia sentit mai.
ptns.

Deric dijo...

és ben senzill de fer i bo

bajoqueta dijo...

Elvira, ui jo bacallà serà que no jajaja. Ai com me coneixes :) Aquí jo vaig amb roba bastant llegeureta encara, per mi és primavera encara :)

Anna, jo tampoc sabia que se deia potatge, però sí, ho vaig buscar al diccionari i a tot arreu perquè me sonava com estrany...

Deric, tu que ets un xic molt ocupat te'l pots fer amb cigrons ja cuits i avançaràs molt de temps :)

Josepb.Menja de bacallà. dijo...

Bajoqueta; Un plat d'aquells que entren bé, i alimenta força¡¡. Que vaigi de gust Bajoqueta¡¡. Una abraçada al Fransesc. Josepb

dolorss dijo...

Jo en faig un de similar però en lloc de patates (a casa no els agrada gaire si son bullides) hi poso uns espinacs o bledes, així hi dono color al plat.
Per a mi si que el provaré amb patates.
Ara ja venen de gust aquests plats .
Petons

La cuina vermella dijo...

Que vingui el fred, que ja tenim potatge!! Muac.

Eva dijo...

Ara que ve el fred si que ve de gust...
Una abraçada!!!

bajoqueta dijo...

Josep, estos dies que ha baixat la temperatura plats així entren super bé :) Per cert, qui és Franscesc? jajajaja.

Dolors, jo amb espinacs també he fet i estan molt bons els cigrons :)

Vermellets, ara si que ha vingut el fred de veritat! :)

Eva: ja s'han acabat les amanides fresquetes a totes hores i podem menjar plats així :)

Núria Ordóñez dijo...

Doncs per mi no pateixis que jo soc capaç (de fet ho faig) de menjar-me una escudella i carn d'olla al mes d'agost. Soc molt sopera i potatgera, em podria alimentar només d'aquests plats.

bajoqueta dijo...

La mama, jajaja amb la calor que fa? Bueno ma germana i mon germà també se menjen uns plats de sopa a l'estiu...