Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

miércoles, 18 de febrero de 2009

Crema de pastanagues i taronja


Ja sé que hi hauran males cares d'algú com Bajoqueto no li agraden los purés. Però a mi m'encanten i aquí qui mana sóc jo i s'ha de menjar verdura :)
L'he tret del blog CUADERNO DE COCINA, al qual vos convido que doneu una volta, ja que té unes receptes molt bones.
*
Ingredients:
  • 600 g. de pastanagues, pelades i tallades en rodanxes grosses.
  • 1 porro picat
  • una pataca pelada i tallada a dauets
  • lo suc de 1/2 taronja
  • una taronja rentada i partida en 4 trossos (sencera amb pell)
  • 1 brick menut de nata líquida (jo li vaig posar llet desnatada)
  • oli d'oliva
  • sal i pebre

Nota per a celíacs: vigilar la marca de la nata líquida, no ha de portar midó modificat de blat, ni cap ingredient sospitós.

Elaboració:

  1. En una cassola sofregirem lo porro durant 10 minuts.
  2. Després afegirem les pastanagues, les pataques i la taronja, i sofregirem uns minuts més.
  3. Afegir lo suc de taronja i aigua fins cubrir-ho tot, i deixar coure fins que les pastanagues estiguen fetes.
  4. Retirar los trossos de taronja i passar per la batidora, afegir la nata, la sal i lo pebre.

NOTA: Se pot pendre freda o calenta, amb uns dauets de pa fregit o uns pinyons passat per la paella per què es doren. O amb "cebollino" picat. També està molt bona si s'afegeix un polsim de gingebre acabat de ratllar.

Bon profit!


Recepta extreta del Blog CUADERNO DE COCINA

També l'han fet:

13 comentarios:

Cuaderno de Cocina dijo...

Hola! Me ha encantado también tu blog, y he visto dos o tres recetas que me han llamado mucho la atención, como los rollitos de berenjena con bechamel, tienen un potencial tremendo... Ya te contaré cuando los haga. Prometo visitarte a menudo. Un petó

bajoqueta dijo...

Cuaderno: pues aquí están para que las proveis ;)
Si no entiendes el catalán me lo dices eh? que te la traduzco sin ningú problema.
Justo esa de los rollitos es de mi madre, estaban muy buenos.

Cuaderno de Cocina dijo...

Bajoqueta, no tengo problemas con el catalán, lo entiendo perfectamente, aunque no lo escribo, eso aún lo he de aprender...

maragda dijo...

Ai, ai, ai, quina cosa més bona! ja li pots dir a Bajoqueto que li estirarem de les orelles... que si no en menja -aquest estiu- no lluirà bronzo! Una vegada la vam provar com ara aquesta però en lloc de taroja portava llimona, i també estava de vici. Besets!

Assumpta dijo...

Pobre Bajoqueto... jejeje

Per cert, a mi m'encanten les cremes mmmmmm què bones!!! I aquesta té pinta d'estar deliciosa!!

Gemma dijo...

Doncs a mi els pures de verdura m'encanten: calents a l'hivern i freds a l'estiu, sempre em vénen de gust!
I aquest, amb la combinació de pastanaga i taronja ha des ser ben bo i ben sa! A menjar verdura s'ha dit! ;)

bajoqueta dijo...

Cuaderno: pues así podrás cojer las recetas que quieras. Si tienes algún problema con alguna, si no llevan gluten están en mi otro blog en castellano. Tu misma!

La quinta: ui som com a vampirets i mos preocupa poc lo morenet jeje. I no me puc queixar que no menje puré que pobre s'ho menja tot. Si inclús sembla celíac ja que menja igual que jo menys en alguna tonteria. Ui amb llimona també deu estar bona.

Assumpta: si arribes a venir ahir a dinar me'n va sobrar un plateret. No vingues ja que m'ho he acabat a dinar :)

Gemma: a mi també m'encanten, i aprofito lo dia que bajoqueto menja una altra cosa per fer-me'n jo. M'encanta la verdura!

Eva dijo...

Mmmm... cremes, pures... a mi m´agraden molt, no me passen desapercebudes...
Dónes unes idees, trobo, molt bones... Merci...
Una abraçada!!!

Unknown dijo...

Sopes, pures, cremes que n'estan de bons!!

L'he de probar, fa molt bona pinta.

Mercè dijo...

Oh, que bona deu ser!! Me l'apunto i ja la provaré! Que haig d'aprofitar que als vespres encara refresca per fer aquestes cremes vegetals que tant m'agraden així calentetes!! :)

bajoqueta dijo...

Eva: intento posar receptes que a la gent li vingue de gust, i esta s'ha de provar crec :)

Joan M.: prova i ja me diràs el què :)

Mercè: ahir a la tarde vaig sortir i feia caloreta, però enganya. A la nit va refrescar :) A mi los purés gelats no m'agraden gaire, depen de quin clar.

Mercè dijo...

Bajoqueta, vigila amb el "Cuaderno de Cocina" perquè he vist que ha publicat una recepta del meu blog amb una foto meva sense esmentar-ne l'autor. :(

bajoqueta dijo...

Mercè: ja està tot solucinat, i aprofito per dir que sap greu que ens prenguin la nostra feina sense nombrar la font.