Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

lunes, 9 de febrero de 2009

Pappardelle al brandy (Cintes amples al coñac)

*



No tenia pappardelle, que són unes cintes amples, així que ho he fet amb tagliatelle, que són una mica més estretes.

La salsa té un gust peculiar, així que no la proveu amb segons qui. A mi personalment m'agrada molt i l'havia fet alguna altra vegada. Però a bajoqueto no li ha acabat d'agradar lo gust.
Ingredients (4 persones):
  • 400 g. de pappardelle
  • 40 g. de formatge parmesà ratllat
  • 40 g. de mantega
  • una ceba menuda
  • 150 g. de nata líquida
  • mitja massana Reineta
  • 1 cullerada rasa de farina
  • unes gotes de salsa Perrins (opcional)
  • 1 copa d'un bon coñac
  • sal i pebre

Nota per a celíacs: los pappardelle sense gluten, vigilar la marca del parmesà ratllat i de la nata líquida, la farina ha de ser sense gluten. La salsa Perrins prohibida, porta farina de blat en la seua composició, i vigilar també amb lo pebre mòlt.

Elaboració:

  1. En una cassoleta, fonem la mantequilla amb la ceba a tires i la massana a quadradets. Es deixa coure a foc lent fins que la ceba estigue estofada.
  2. Es tira la farina. Es tira el coñac i la salsa Perrins, s'afegeix la nata i el formatge parmesà. Se deixa fer un ratet, se salpebra i se reserva.
  3. Es cou la pasta en agua abundant salada. S'escorre, i es posa a una font amb la salsa.

Bon profit!

RECEPTA EXTRETA DEL LLIBRET "EN TUS PASTAS - TULIPÁN"

12 comentarios:

Jordicine dijo...

M'ho menjaria ara mateix. Impressionant! Un petó, cuinera.

bajoqueta dijo...

Jordi? què has sentit olor de menjar i has vingut ràpid eh! jajaja. Estaven molt bons la veritat, però no los faré gaire que a bajoqueto no li van agradar molt :(

Gemma dijo...

La salsa ha de ser original per força. La combinació de poma, salsa perrins i conyac és sorprenent, però em sembla que a mi tambñe m'agradaria ;)

Assumpta dijo...

Ai mare... això de "pappardelle" no ho havia sentit a dir mai... no sé... la combinació de la salsa em sona rara, tot i que jo sóc molt atrevida menjant, ho probo tot, eh? :-)))

Eva dijo...

M´ha encantat!!! Les teves propostes tenen molt bona pinta!!!
El dia que faci alguna de les teves receptes t´ho faré saber...
Fins aviat!! Una abraçada!!!

La cuina vermella dijo...

realment una exquisitesa! petons

MªJose-Dit i Fet dijo...

Jo també m´apunto a la salseta, em pareix que m´agradaria...ara que si no agraden a bajoqueto jo tampoc la faria més ;)

bajoqueta dijo...

Gemma: si t'agrada provar gustos diferents segur que t'agradarà.

Assumpta: los pappardelle són com unes cintes amples i al ser amples agafen molt de gust de la salsa que los poses.
Segur que t'agradaria!

Eva: dis-m'ho sí, que a mi m'agrada saber que la gent ho prova :)

La cuina vermella: ja vos dic, per a mi si, per a bajoqueto no gaire, encara que s'ho va menjar eh?? jajaja.

Maria José: a bajoqueto no li faré més, que ell pobret s'ho menja tot quasi, però quan algo diu que no li fa lo pes, procuro no fer-li més...

Deric dijo...

així com sempre et dic que qué bo, avui no, si més veient-lo a la foto no m'ho menjaria pas. Jo menjo molt per la vista.

bajoqueta dijo...

Deric: tanca los ulls que te'n dono una miqueta ja voràs que bo ;)
Tota la raó tens, per la foto ganes de menjar-t'ho no venen, però quan faig les fotos jo desllueixo lo menjar jeje.

OLLES I SOMRIURES dijo...

Que bons aquests pappardele, m'apunto aquesta recepta amb molt d'amor. Salut!!!!

bajoqueta dijo...

olles: estaven bons estaven bons :)