Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

miércoles, 22 de abril de 2009

Pa de Sant Jordi

Demà tothom sap quin dia és, i pels catalans, encara que no sigue festiu és un dia molt especial. Uns pel significat del que se celebra, d'altres perquè esperen la rosa en candeletes, d'altres lo llibre per llegir, d'altres per tenir un llibre signat a l'estanteria (que los serveix per fer-se los xulos si ve algú a sopar i a sobre los queda molt bé a l'estanteria).
*
Però tothom celebra lo dia més o menys. Ja serà lo segon any que no puc anar a donar una volta per Barcelona, però segur que molta gent si que ho farà. Així que passeu-ho molt bé veient a molts escriptors, moltes roses, i que vos apreten molt fins que no pugueu respirar :)
*
*


Pels d'aquí Catalunya no fa falta que vos conte la llegenda de Sant Jordi, pels que no sou d'aquí, vos deixo estos enllaços per si voleu saber d'on ve la festa.
*
Llegenda de Sant Jordi en català
*
Llegenda de Sant Jordi en castellà
*
I perquè se compren llibres i roses

Me fa molta il·lusió que me regalen la rosa, però molt més comprar-me algun llibre. I des de fa uns anys menjar un trosset de pa de Sant Jordi. Enguany me vaig quedar sense mona, però dic sense pa de Sant Jordi jo no me quedo.
*
Recepta:
L'he fet com no, amb farina sense gluten. Però si busqueu per la xarxa segur que trobareu la recepta amb farina normal. I sinó, sempre podeu agafar una massa de fer pa i separar-la en dos. A una part afegireu: formatge emmental ratllat i nous trossejades. A l'altra part, sobrasada. Mescleu les dues parts per separat. Feu 5 rotllets de la mescla de pa amb formatge i nous. Amb la de sobrasada feu 4 rotllets, i ho aneu montant en una safata que pugue anar al forn. Horizontalment o verticalment, al vostre gust. Lo poseu al forn a la temperatura que coeu normalment el pa i ja està! Boníssim!

Vos deixo la recepta sense gluten ----> aquí



Ah! I felicitats a tots los Jordis i derivats. I sobretot a un Jordi en especial i concret, ell ja sap qui és :)



17 comentarios:

Assumpta dijo...

Ja m'he menjat el de l'altre blog... ara vinc a menjar-me aquest jeje :-))

Felicitats també a aquest Jordi més especial jeje

Mercè dijo...

Bajoqueta, doncs feliç diada de Sant Jordi per a tu també!!
I pel que fa a aquest pa, doncs una idea magnífica per celebrar una diada tan especial! :)
Petons!

Gemma dijo...

T'ha quedat genial, perfecte per celebrar el Sant Jordi! Bon sant Jordi a tu també!

ANNAFS dijo...

T' ha quedat molt bé... Jo n' he compat a vegades, però no n' he fet mai. I és que el pa... no hi ha manera que em surti. Tinc ganes de comprar una panificadora a veure si em va millor.
ptns.

bajoqueta dijo...

Assumpta: bo eh? jeje. Agafa agafa que hi ha per tothom. Felicitat de part teua ;) gràcies!

Mercè: està bé mantenir la tradició :)

Gemma: s'ha de millorar molt encara jeje. Però era una prova a vore com quedava. Espero que ahir anés molt bé la diada :)

Anna: com li deia a Gemma, s'ha de millorar, d'aspecte, de gust estava molt bo :)
Has d'agafar bons consells per fer pa, però no és tant difícil segur! Si jo el faig sense gluten, que no té cos ni res, imagina tu amb la farina de blat. Jo tinc una panificadora i queda bé, però al forn també hi ha gent que aconsegueix molts bons èxits.

Gent jove pa tou dijo...

Que bó que és el pa de Sant Jordi!!
Nosaltres sempre el fem per la diada.

La cuina vermella dijo...

Hola preciosa, quina delícia. Em sembla súper original. M'encanta que ens ho hagis explicat. Molts petons.

OLLES I SOMRIURES dijo...

Quina idea més bona per celebrar Sant Jordi. Una altra alternativa. Salut!!!!

Margarida dijo...

Per Sant Jordi sempre en veig al forn on vaig a buscar el pa, però no n'he comprat mai perquè ni al Pere ni als fills els agrada la sobrassada. Però jo penso que ha d'estar molt bo, sobre tot el fet a casa. Potser em decideixo un dia a fer-ne, ara que tinc la recepta.
Una abraçada.

Anónimo dijo...

Hola guapa!! Doncs bé, tinc que felicitar-te pel teu blog i per la quantitat de receptes tan bones i apetitoses que hi han. El pa de san jordi es menja sol!! Bonísimmm!
M´apunto la recepta!! Adeu guapa, i encantada de trobar-te al blogger!!

Deric dijo...

ostres, que bo! no coneixia aquest pa!

Jordicine dijo...

Quina bona pinta!!! Petons.

bajoqueta dijo...

Gent jove: mai se m'havia passat pel cap fer pa ni de Sant Jordi ni de cap manera. Però la necessitat mou montanyes. Ale a vatros si que vos ha quedat espectacular :)

Vermellets: llàstima no poder convidar que estar molt i molt millor :)

Olles: com jo sóc de salat pues me decanto sempre per coses que no són dolces, encara que vaig vore que també hi ha un pastís típic per Sant Jordi. L'any que ve l'any que ve :)

Margarida: ui llavors si no els agrada la sobrasada malament... Però pots fer lo color vermell amb alguna altra cosa a lo millor.

Titaniii: Gràcies pels "halagos" que sempre són molt benvinguts :) No coneixia el teu blog, ja em passaré a donar-li una ullada amb calma :)

Deric: com que no el coneixies? Que no ne feu a Salt? molt mal molt mal :) Pos ja saps l'any que ve pregunta a les panaderies a vore si pots provar-lo.

Jordi: t'invitaria però no ne va quedar ;)

El Secretario dijo...

Hola Bajoqueta.

Parece que somos los primeros que comentamos en esta receta en andalú...

: )

Hay cosillas que no terminamos de entender, pero la buena presencia que tiene ya lo dice todo.

Un abrazo y buen provecho.

Alicia (canelona) dijo...

Tiene que estar buenísimo, hace años que me llama la atención y no he probado todavia, al año que viene segurooooooo!!

dolorss dijo...

mai havia vist pa de sant jordi i m'agrada moltissim, una idea genial!!!

bajoqueta dijo...

El secretario: pues si los primeros andaluces que aquí hay mucho catalán jajaja. Si vas a la receta sin gluten lo vas a entender mejor :)

Alicia: con la de cosas buenas que haces seguro que no te costará nada hacer un pan perfecto :)

Dolors: no hi ha a Lleida? Jo de fet aquí tampoc no havia vist fins fa uns pocs anys.