Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

viernes, 20 de noviembre de 2009

Cake de gorgonzola i massana

.
.
Ja coneixeu la meua "cakemania", i quan vaig veure aquest cake a Gastronomia & Cia vaig copiar la recepta sense pensar-m'ho. M'encanta el formatge gorgonzola i m'encanten les pomes, així que em vaig imaginar la combinació de sabors i el bo que deuria estar. He canviat alguna coseta, però bàsicament vaig seguir la seva recepta.
.
Ingredients:
  • 200 g. de farina de blat
  • 12 g. de llevat de rebosteria
  • 1 pessic de sal
  • 1 pessic de sucre
  • 2 ous
  • 100 ml. d'oli de gira-sol
  • 150 ml. llet
  • 100 g. de gorgonzola (si pot ser, picant)
  • 1 massana (poma)
  • mantega per untar el motlle
.
Nota per a celíacs: la farina vaig utilitzar la Mix Pan de Schär, el llevat sense gluten i he consultat amb gent italiana, i el formatge gorgonzola amb D.O. d'origen està lliure de gluten segons em van dir.
.
Elaboració:
  1. En un bol, tamisar la farina i barrejar amb el llevat, el sucre i la sal.
  2. Afegir els ous, la llet i l'oli. Barrejar tot bé, millor si és amb una batedora elèctrica.
  3. Afegir el formatge gorgonzola a trossets, i la poma pelada i tallada en làmines finites. Barrejar bé de nou.
  4. Greixar el motlle amb mantega i abocar la barreja.
  5. Coure uns 30 minuts al forn preescalfat a 180ºC.
  6. Apagar el forn i deixar reposar 5 minuts.
  7. Deixar refredar, desemmotllar i tallar.

.

Bon profit!

.
Font recepta: Gastronomia & Cia
.
.

15 comentarios:

La cuina vermella dijo...

els cakes salats estan de mueeeeeerte!!! quina gana!

Unknown dijo...

Una passada, ja saps que on hi ha gorgonzola, jo ja tinc les dents, i amb poma, el sumun,jaja,boníssim segur. Petons guapa

MªJose-Dit i Fet dijo...

Què bo!! a mi els pans enriquits m´apassionen, i penso que aquest amp poma (què curiós la massana) i formatge ha de ser boníssim...petonets

Gemma dijo...

Quina combinació més bona, un cake dolç-salat molt orignial... la poma i el gorgonzola lliguen a la perfecció.

ANNAFS dijo...

Mmmm poma i formatge, una combinació deliciosa.
ptns.

Adi dijo...

Yo también adoro los cakes, dulces o salados, y realmente es la primera vez que veo uno con queso (el Gorgonzola me priva) y manzana.

Anotada queda y guardadita como oro en paño.

Gracias.

Margarida dijo...

Ni massa dolç ni massa salat. De massana i gorgonzola!
Ben original. Mai he menjat res semblant. I ha de ser ben bo, crec.
Petons

Trini González Francisco dijo...

Quan he llegit el títol de l'entrada he fet un "queeeeeee???", però llegida la recepta i vistos els resultats..., això ha de ser una delícia! A mi m'encanta tot el formatge en general, i en particular, els formatges florits.

dolorss dijo...

Que bo!!!!!!!!
que bo!!!!!!
que bo!!!!!!

bajoqueta dijo...

Vermellets, jo vos invito pues passeu passeu que per casa sempre hi ha algun cake fet jajaja.

Elvira, ai què fariem sense el formatge? :)

M. José, és curiós lo bo que està :)

Gemma, són amics íntims el gorgonzola i la massana :)

Anna, bo bo :)

Inma, no la guardes mucho que vale la pena probarla :)

Margarida, tant de vore'l me va ganes de tornar-ne a menjar jajaja

Trini, jajaja són bons els formatges apestosos :)

Dolors, ale pues a copiar la recepta i fer-lo! :)

Jordicine dijo...

Carai, ens sorprens cada dia, Bajoqueta. Un petó.

Josepb.Menja de bacallà. dijo...

Bajoqueta; -A la taula i al llit, el primer crit- Jo he provat amanides de formatge i poma que estàn molt bones i veus els productes -encara que els pots confondre-. En canvi aquets dos productes fets amb cake és confonen en el paladar de ben segur... deliciós em sembla¡¡.Que vaigi de gust Bajoqueta¡¡. Josepb.
Done-li molts records al Francesc¡¡.

bajoqueta dijo...

Jordi, gràcies! Sorpendre't encara més seria enviar-te un trosset a la feina :)

Josep, una deliciosa confusió :)

Mercè dijo...

Quin cake més original i bo!! La poma amb el formatge és boníssima! I tractant-se d'un gorgonzola, sens dubte!
Petons!

bajoqueta dijo...

Mercè, veig que també t'agrada el formatge :)