Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

viernes, 14 de agosto de 2009

Amanida d'arròs I

.
.
Una altra amanida que s'afegeix a totes les altres que ja estan publicades ---> amanides
.
Ingredientes amanida (4 persones):
  • 200 g. d'arròs de gra llarg
  • 1 llauna de blat de moro
  • 50 g. de panses
  • 50 g. d'ametlles crues
  • 1 pit de pollastre
  • 4 rodanxes de pinya
  • 1 enciam
  • oli i sal

Ingredients salsa:

  • 4 cullerades de nata
  • 4 cullerades de maionesa
  • 4 cullerades de ketchup
  • sal i pebre

Nota per a celíacs, han de ser una marca sense gluten els següents ingredients: les panses, les ametlles, la salsa maionesa i el ketchup.


Elaboració:

  1. Bullir l'arròs i passar-lo per aigua freda i escórre'l.
  2. Rostir el pit de pollastre, salat i amb una mica d'oli durant uns minuts i tallar-lo a trossets.
  3. Mesclar l'arròs amb: el blat de moro, les ametlles a trossets, el pollastre, les panses (prèviament remullades en aigua calenta i escorregudes), i la pinya trossejada.
  4. Disposar les fulles d'enciam en un bol i posar al centre l'amanida d'arròs.
  5. Salsa: mesclar la nata amb la maionesa i el ketchup, i salpebrar.
  6. Servir l'amanida amb la salsa a banda.

Bon profit!

Recepta extreta de la revista LECTURAS Nº 14

.

11 comentarios:

OLLES I SOMRIURES dijo...

Que bones són les amanides d'arròs. Aquesta teva és super refrescant, pansetes, pinya, blat de moro, que rica. A mi sense salsa ja m'agrada. Salut!!!!!

ANNAFS dijo...

Una amanida ben bona i refrescant per fer passar la caloreta...

Deric dijo...

i una mica de remolatxa per donar-lii color?

Margarida dijo...

I ben fresqueta de la nevera, és clar!
Quan en faig, sempre preparo força quantitat, així la que sobra la deixo a la nevera i sempre tinc un plat complet i bo quan arribo tard a casa i no tinc temps de preparar res.(O ens l'emportem quan anem en bici i ens la mengem sota un pi per recuperar forces!)

Una abraçada.

bajoqueta dijo...

Olles: això és orientatiu que se li pot posar de tot, i sense salsa també boníssima! Jo és que normalment la primerva vegada que faig una recepta segueixo bastant el que m'indiquen després ja la "tunejo" al nostre gust o amb los ingredientes que tinc.

Anna: fresqueta en si no dóna però no dóna tanta calor com una sopa jajaja. Jo lo que vull ja és una mica d'aire fresquet!

Deric: que m'estàs dient? que està apagadeta? jajaja. Home pos quedaria també boníssima amb remolatxa, haver-m'ho dit abans que tenia un potet per la nevera :)

Margarida: vatros si que sabeu!

Mai dijo...

Bona boníssima, és temps d´amanides, tot i que com jo sóc un rara avis , gaudeixo tant d´un plat de sopa... jejejeje, si, si sopa! dec ser de les poques persones que menjen sopa a l´estiu, i m´és igual la calor!!!
Has de posar una amanida de bajoquetes, és de les meves preferides amb una patata un ou dur, cebeta crua i una mica de tonyina mmm deliciosa.
Una abraçada ben forta i bon estiu.

mai

bajoqueta dijo...

Mai: no te penses que hi ha gent que menja sopa a l'estiu i ben calenta si pot ser jajajaja.
Ne tinc una de patates i bajoques a vore si la penjo abans que s'acabe l'estiu :) Bones vacances!

Assumpta dijo...

Aquestes amanides me les menjaria totes!! :-))

L'únic que no em mata massa és el blat de moro...

bajoqueta dijo...

Assumpta: anem d'amanides estos dies, i fins que no acabe la calor poca cuina amb forn faig...
Ai a mi m'encanta el blat de moro! El posem a tot arreu jajaja. Però se treu i cap problema ;)

Mercè dijo...

No hi ha res com les amanides d'arros! I quina versatilitat que tenen. :)
Petons!

bajoqueta dijo...

Mercè: és que es poden posar tantes coses...