Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

miércoles, 2 de septiembre de 2009

Tarta flambé d'Alsacia

.
.
Només tinc una paraula per a esta recepta: IMPRESSIONANT! per als que vos agrade la pizza carbonara.
.
Esta recepta la vaig vore a la pàgina d'Alícia, Recetario de Canecositas. I ja l'he adoptat per sempre :) Ella la va fer amb Thermomix i allí també podeu trobar la recepta de la base, ja que jo la vaig fer amb farina sense gluten.
.
Esta "tarta" té lo seu origen a Alsacia, una regió de França que ja està tocant amb Alemanya i Suïssa, d'aquí que sigue una mescla de vàries cuines.
.
Ingredients:
  • la massa sense gluten ---> aquí, amb gluten ---> aquí
  • Farcit:
  • 1 ceba tallada a trossets o triturada i ben feta a poc a poc.
  • 200 g. de formatge cremós tipus Philadelphia
  • 1 rovell d'ou
  • 100 g. de nata líquida
  • unes 3 ó 4 talls de bacon tallat a trossets
  • nou moscada
  • sal i pebre

Nota per a celíacs: la massa evidentment sense gluten, el formatge cremós, la nata líquida i el bacon que siguen aptes.

Elaboració:

  1. Estendre la massa molt fina i donar-li forma rodona, aixecant una mica les vores.
  2. Precalentar el forn a 250ºC.
  3. Lo farcit es prepara mesclant lo formatge cremós, lo rovell d'ou, la nata líquida, la nou moscada i salpebrar al gust.
  4. Tirem la mescla sobre la massa, amb compte que no surtigue, i afegim la ceba i el bacon a trossets.
  5. Enfornar fins que estigue dauradeta.

Bon profit!

.

Recepta extreta de Recetario de Canecositas

*.

15 comentarios:

Gemma dijo...

Sembla una fusió entre una quiche clàssica i una pizza a la carbonara, oi? Ha de ser bona bona de veritat!
Jo en vaig tastar a un viatge a Estrasbourg i ens va encantar, boníssima!

Eva Flores dijo...

quina pinta qué té! sóc una amant de la carbonara així que prenc bona nota.
pt!

ANNAFS dijo...

Mmmm que bona. No m' estranya que ' hagis adoptat per sempre.

Margarida dijo...

Sí que sembla bona, sí. Jo també me l'apunto!

Assumpta dijo...

Amb els ingredients que porta i la pinta que té, segur que està boníssima!! :-)

Mercè dijo...

Oh, aquesta l'hauré de provar! M'ha encantat i si a sobre dius que és impressionant... ja està tot dit! ;)
Petons!

Jordicine dijo...

En vull!!! Un petó, BAJOQUETA.

Trini González Francisco dijo...

Ostres! De dieta rigorosa! Un dia d'aquests me la faig! :D

La cuina vermella dijo...

Estimada, tot el que fas tu és impressionant!!! Un petó enorme baby!

bajoqueta dijo...

Gemma: és una mica de tot sí. Jo com no viatjo em porto la cuina de fora a casa jajaja.

Eva: ale pues quedaràs contenta si la proves :)

Anna: algo així no es deixa escapar :)

Margarida: ja ens contaràs si la proves :)

Assumpta: estava boníssima :)

Mercè: pos ja està, no hi ha res més a dir :)

Jordi: baixa a Tarragona! Que aquí si que menjem bé jajaja.

Trini: super-light ;)

Vermellets: gràcies!

Assumpta dijo...

No m'estranya... si és que té un aspecte!!! :-)

Alicia (canelona) dijo...

Caramba! Te respondo aquí, siguiendo el enlace que me dejaste, pero tienes el blog para pasarte horas respondiendo, que bueno todooooooooooo. Esta visto que una no puede faltar un mes así como así del ciberespacio, que se queda descolgáaaaaaaa! jajajajja

bajoqueta dijo...

Alicia: me alegro que te guste, yo me pierdo por tu página a veces que vaya cosas que nos pones!
Aquí las que nos quedamos sin vacaciones hemos trabajado en la cocina, así que ahora tendréis trabajo doble jajaja. Espero que lo pasaras muy bien :)

Chez Lola dijo...

Hola!
M'agradat molt esta recepta, espere ferla prompte. besets

bajoqueta dijo...

Lola, espero que la proveu i vos encante :)