Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

viernes, 4 de septiembre de 2009

Pastís fred de pinya

.

.
Un bon dia vaig trobar un bloc d'una noia que es diu Elvira, (Los cerezos en flor). Vaig començar a enamorar-me de totes les seves receptes, i de com les explicava i el significat que tenia cadascuna d'elles. El nostre amor va ser mutu, i vam començar a entrar en els nostres blocs respectius. I un bon dia Elvira ve a Catalunya i vam decidir conèixer-nos. I encara que hi ha una família pel mig, i el nostre no pot ser... sempre ens quedaran les receptes que podrem compartir :).

Ara parlant seriosament! Em vaig acabar d'enamorar d'Elvira el dia que ens vam conèixer i que em va treure dos pastissos. Un va ser aquest. Tot i que ella estava de vacances i descansant, va intentar trobar tots els ingredients per poder preparar un berenar i que jo pogués menjar! I preparar aquest pastís és el meu homenatge a aquest dia, ja que com els "sense gluten" sabem, no hi ha moltes persones disposades a cuinar alguna cosa. MOLTES GRÀCIES ELVIRA!

.

Ingredients:

  • 1 llauna de pinya en el seu suc d'uns 800 g.
  • 8 cullerades de sucre
  • 1 sobre de gelatina de llimona
  • 4 fulles de gelatina
  • 250 ml. de nata líquida per muntar
  • caramel líquid (jo no li vaig posar perquè no m'agrada massa)

Nota per a celíacs: han de ser sense gluten, la gelatina de llimona, la gelatina neutra, la nata líquida y el caramel líquid.

Elaboració:


  1. En un bol posem les rodanxes de pinya, el sucre i 1 / 3 del líquid de conservació de la pinya.
  2. Triturem tot i afegim la nata líquida. Ho reservem.
  3. La resta del suc de la pinya la posem en un cassó i ho portem a ebullició. Quan trenqui el bull, retirem del foc i afegim el sobre de la gelatina de llimona, i les fulles de gelatina neutra (que haurem hidratat prèviament en aigua freda). Remenem fins lligar-lo tot molt bé. Deixem templar dos minuts.
  4. Unim aquest líquid a la barreja de la pinya i barregem bé. Cobrim el fons d'un motlle amb caramel líquid, i ho omplim amb la crema de pinya. Guardem a la nevera com a mínim 4 hores (millor d'un dia per l'altre).
  5. Servir ben fresquet.

Bon profit!


Recepta extreta del blog LOS CEREZOS EN FLOR

.

11 comentarios:

Assumpta dijo...

Magnífic detall d'Elvira i mmmmmm boníssim que deuria ser!!

Jo sempre penso: si els ingredients són bons el resultat és bo!! ;-)) la pinya, la nata, el caramel...

MaryLou dijo...

Espectacular!!! i segur que es ben bó!!!

Petonets

jordi bou torrent dijo...

mmmmm!! esta boníssim, jo també vaig coneixer l'Elvira, els pans que prepara estan bonissims!!

I aquest pastís de pinya també ens el va preparar, era com retornar a un pastís de la mare que feia com quinze anys que no havia tornat a fer.
Es un pastís fresquíssim i boníssim per a qui agrada la pinya i la llimona.

ANNAFS dijo...

Mira, gracies a l' Elvira i a tu ja sé què faré demà per postres per uns convidats que venen a sopar.

bajoqueta dijo...

Assumpta: un detall molt bonic que pensés en mi :)
Estava molt bo la veritat i ha durat uns quants dies amb un sabor que no ha canviat.

Marylou: Quan el desmotlles queda genial :)

Jordi: llavors no cal que t'explique res del gust que té este pastís. Veig que Elvira no va perdre el temps jajaja. Va repartir receptes per allà per on va passar :)

Anna: segur que els encantarà, i està molt bo fresquet :)

Trini González Francisco dijo...

Quina salivera! Això ha d'estar requete!

OLLES I SOMRIURES dijo...

Que rebó i quina presentació més bonica. M'ha agradat. Salut!!!!

Gemma dijo...

Fresquet i ben senzill de fer, aquests pastissos són els que m'agraden a mi :)
Fa poc que he descobert el blog de l'Elvira i també m'agrada molt!

Margarida dijo...

En poca estona fas un pastís boníssim! M'agrada molt, és suau i un gust que m'encanta!
Estarà molt contenta quan vegi l'homenatge que li has fet!

Unknown dijo...

Mai a la meva vida, habien escrit una cosa tant maca referent a la meva persona, " se me pusieron los pelos como escarpias", jaja, la veritat es que em feia tanta il.lusió conèixet a tú i al Jordi, que hauría fet encara més coses pq poguessim sopar junts. Ens ho vam passar realment molt bé,i estic segura que al Nadal ens tornar-em a trobar ( ¡¡¡madre mía cuantas faltas, perdóname Mónika).Petons i més petons per a tú i el Jordi

bajoqueta dijo...

Trini: mira que jo no sóc gaire de dolç, però d'este pastís ne menjat més d'un trosset :)

Olles: gràcies!

Gemma: Elvira és una gran cuinera, i les fotos que em va ensenyar que té pendents... prepareu-vos!

Margarida: és molt bo i a vatros que vos agraden molt els postres segur que vos encantarà :)

Elvira: llàstima no haver estat més prop, sinó ens quedem a sopar a dormir i a tot jajaja. Encantats de conèixer al teu marit, al teu fillet i la teu encantadora filleta :) I a tu clar que sí!