Las mismas recetas en castellano y otras más de panes en: LAS RECETAS DE GLUTONIANA

miércoles, 16 de septiembre de 2009

Pastís de cireres

.
.
Sé que al setembre no hi ha cireres, ho sé ho sé. Però aquest any he agafat un trauma per culpa de "Desossador que no arribava mai". I com només vaig poder fer un pastís de cireres, em vaig quedar amb les ganes de fer moltes receptes amb elles. Tenia un pot de cireres en conserva i una recepta que vaig veure en un llibre l'altre dia, i no vaig poder deixar de fer-ho. La massa és molt bona, i crec que amb poma també ha d'estar bo, o amb una altra fruita (per si algú vol provar-ho). I sinó us guardeu la recepta per a l'any que ve.
.
Ingredients:



  • 800 g. de cireres
  • 300 g. de farina de blat
  • 20 g. de mantega
  • 200 g. de sucre
  • 4 ous
  • 1 culleradeta de llevat en pols
  • 1 mica de sal

Nota per a celíacs: la farina podeu fer servir Mix Dolci-Mix C de Schär (i potser amb una mica menys va bé), i el llevat ha de ser sense gluten.

.

.

Elaboració:

  1. Es renten, s'assequen i desossen les cireres.
  2. Es bat la mantega amb el sucre i s'hi afegeixen els ous d'un en un.
  3. S'incorpora la farina tamisada junt amb el llevat i la sal. Es treballa bé la barreja.
  4. Es preescalfa el forn a 180 º C uns 10 minuts.
  5. S'unta un motlle de pastís d'uns 22 cm. de diàmetre. S'aboca la meitat de la massa, es reparteixen totes les cireres en una capa, i es cobreixen amb la resta de la massa.
  6. S'enforna a 180 º C uns 30 minuts aproximadament (o fins que punxant-los surti sec).

Bon profit!

Recepta extreta del llibre COCINA VEGETARIANA PARA LAS 4 ESTACIONES
.

.

17 comentarios:

Eva Flores dijo...

ha quedat un pastís flonjo, flonjo... què bo!

Unknown dijo...

¡ Quina pinta!, i amb cireres que ja saps que son la meva perdició!!!! jo si que em menjava la pantalla,jaja. Les fotos fantàstiques, de veritat, es veu nítidament lo esponjos que es. ¡Felicitats!. petons amiga

Assumpta dijo...

Agafo el tallet de sota, que ja sé que és meu!! jejeje

Nyam, nyam!!

Boníssim!!!!

MaryLou dijo...

Ja el tinc imprès!!!! De moment el farè amb pomes.
Té una pinta...!!!
Petonets

OLLES I SOMRIURES dijo...

Ja ho tastarem com sigui,, de cireres l'any vinent, ara ja veurem. La veritat és que es veu molt flonjo. Ho probarem. Salut!!!!

Mercè dijo...

Uauuuuuuuuu, quin pastís més flonjo i bo!! La foto del tall... mmm!! (Quina gana que m'ha vingut!) ;)
Petons!

Margarida dijo...

Però ja has aconseguit el "desossador"?

Aquesta recepta la guardo per quan torni a haver cireres, que a mi les que m'agraden són les de veritat, no les de conserva. El pastís super-flonjo de cireres, així s'hauria de dir.
Un petó.

Mai dijo...

Nena té un aspecte d´escàndol , les cireres són la meva fruita favorita i si amb aiguardent ja ni t´ho explico que em passa hehehe.
besades.

Núr dijo...

El mes vinent canvio de pis i al nou tindré una cuina súper gran, amb forn i tot!!!! Així que espero poder repassar el teu bloc a la cerca de receptes com aquesta!

...el provaré de fer amb poma, però, que les cireres en pastís no... ;P

Vanesuky dijo...

Quin bon pastís!!!T'ha quedat amb una textura deliciosa!!

Petonets preciosa.

Vanesuky.

Jordicine dijo...

Aquest sí!!! Petó, BAJO-CUINERA.

bajoqueta dijo...

Gràcies a tots pels comentaris. Dir-vos que la foto enganya, ja que no és exacament flonjo, té una textura tirant a "tupidet". Potser també afecte que la nostra farina sense gluten té una altra textura. Així que animo a que algú el prove amb farina de blat, segur que sortirà moltíssim millor :)

Eva: ja he dit al comentari que no el definiria com a flonjo... però bo queda segur :)

Elvira: les fotos vaig patir que era ja de nit i no sabia com quedarien :)

Assumpta: jajaaja sí sí clar, és el teu :)

MaryLou: a vore si ens ensenyes com queda així vore'm la comparació :)

Olles: guarda't la recepta i així el podràs fer en cireres :)

Mercè: m'encanta posar el tallet i després provar-lo clar jajaja

Margarida: si que el vaig aconseguir!! Però quan va arribar ja no quedaven quasi cireres :(

Mai: gràcies!

Núr: ale que guai! Espero que pugues cuinar molt i molt, que per aquí corren unes receptes boníssimes! Jo no dono a l'abast amb tant de blog :)
En massana jo el provaré d'aquí uns dies a vore què tal :)

Vanesuky: moltes gràcies!

Jordi: ale pues agafan un trosset que l'altre dia de carn no vas menjar res ;)

Eva dijo...

Se me'n van els ulls, quina bona pinta!!!
Salut!!!

ANNAFS dijo...

Ja sigui tupit o flnjo, el cert és que fa molt bona pinta. Em guardo la recepta.Potser amb aranyons també seria bo, però sense l' estri de treure els pinyols...Ja veig que també em fa falta.

bajoqueta dijo...

Eva: moltes gràcies!

Anna: ui no sabem lo que són los aranyons... avui hem ma mare ho hem estat pensant, i o bé aquí no tenim o és que no sabem que són exactament.
Ui lo de treure els pinyols és vital, no se pot viure sense ell jajajaja

dolorss dijo...

Ja, ja, ja,... saps que m’ha pasta a mi? Dons que em vaig comprar un desossador i ho vaig agafar amb tanta falera que em vaig trobat amb un munt de cireres sense os (es clar) , les vaig congelar i estan estupendes, ara sols les haig de treure ½ hora abans i a gaudir tot l’any de cireres per a cuinar.
Ja puc fer el teu pastis sense temporada de cireres!!!!

Petons

bajoqueta dijo...

Dolors! quina bona idea per l'any que ve! No sabia jo que congelades estarien bones. Si ho arribo a saber grrr ara hauré d'esperar-me uns quants mesos.
Com deia ma iaia, qui guarda sempre té, i tu ara podràs fer el pastís amb cireres.
Espero que t'agrade molt!